Gå til innhold

LG 32LX2R + Blu-ray/PS3

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå som HD-DVD-krigen er over, og Blu-ray har vunnet over HD DVD, har jeg overtalt mine kjære foreldre til å investere i en BD-spiller. Sannsynligvis en PS3 ettersom den visstnok gjør seg meget bra som en BD-avspiller, spesielt ifht pris (at den er en Playstation skader selvsagt ikke...).

Spørsmålet mitt er dog om Blu-ray vil komme til sin rette på vår TV. Det er snakk om en LG 32-tommer kjøpt høsten 2005 (tidligst, men rimelig sikker på at det var da). Den kostet mellom 20-25.000 kroner i sin tid. Jeg husker ikke nøyaktig modellnummeret og har ikke tilgang til å sjekke her og nå, men den ligner utseendemessig meget på 32LX2D (men jeg tror ikke det er den ettersom den har integrert digital tuner etter hva jeg skjønner). TV-en er HD-ready, men har vel ikke full HD. Jeg innbiller meg at maks oppløsning er på 1366x768px.

Er det verdt det å kjøpe en Blu-ray-spiller? Og i så tilfelle, en PS3? Vil man merke markant forskjell på den TV-en med Blu-ray (fra PS3 eller andre avspillere) ifht vanlig DVD på en gjennomsnittlig DVD-spiller?

På forhånd takk for hjelpsomme svar!

Edit: Oppdatert tittel

Endret av foudre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom jeg uansett ikke har fått noe svar ennå kan jeg påpeke at jeg har funnet ut hvilken TV det er snakk om:

LG 32LX2R

Den er fra høsten 2005, er "HD-ready", og støtter 720p og 1080i. Kan noen betrygge meg om at Blu-ray-filmer avspilt på en PS3 via HDMI til LG 32LX2R vil gi et mye bedre bilde enn en DVD avspilt på en gjennomsnittlig DVD-spiller via scart til samme TV?

-foudre

Lenke til kommentar
Det kan jeg si at den 100% sikkert vil vise mye mye bedre enn dvd ja!

32LX2 er en knalltv fra sin tid, og støtter blurayfilmer uten trøbbel :).

Takk for svar.

Sånt liker jeg å "høre"! Jeg har spurt på AVforum.no også, der fikk jeg følgende ikke helt positive svar:

Om du sitter et stykke ifra skjermen, slik "fasiten" sier(3m), så holder jeg fast på at du ikke vil se en utrolig endring fra SD til HD.

Dette er rett og slett den lille størrelsen på skjermen din. Personlig har jeg en 32LC46, og der ser jeg faktisk forskjell (2m) på 720p og SD. Eneste forskjellen er bedre farger og detaljer..som HD DVD gir.

Og på Gamer-delen av diskusjon.no (hvor jeg først og fremst spurte om PS3) fikk jeg lese bl.a. følgende:

På 50" stor forskjell.

På 32" mye mye mindre forskjell.

Du er likevel 100% sikker? :ermm:

-foudre

Lenke til kommentar

Ja, du vil se forskjell, bedre farger, bedre skarphet, bedre lyd. Med mindre du sitter 3 meter eller lengre unna selvfølgelig, da vil du bare såvidt se forskjell.

Og du skal sikkert ha ny tv etterhvert?

Husk på at de her ser ikke forskjell vs en BRA dvdspiller. Har du bare noe billig-dvdgreier som feks ikke støtter progressiv scan, så blir det enda større forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...