esoteric Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Nei, nå har vi ringt en håndfull ganger til telenor. Oppgtt imei nr og alt det der. De sier de skal ta kontakt. Ingentig skjer. Gode forslag taes imot med takk. Hei, Her ligger problemet i utganspunktet til butikken dere kjøpte tlf i. Hvis butikkselger "glemmer" å reg imei opp imot online systemet til telenor, vil telenor aldri motta at denne tlf har blitt solgt. Slike saker skjer ofte når tlf er kjøpt på bensinstasjoner og narvesen osv. Det er tross alt en grunn til at det finnes skikkelige forhandlere foreksempel Telehuset. Dra til butikken der den er kjøpt å klag, hvis de ikke får til å låse den opp har du krav på ny. Clint Tror man skal få opp koden uansett om telefonen er solgt eller ikke. Jobber selv i mobil butikk og har låst opp flere eldre modeller (over 12 månder) vi har liggende som vi bruker som utlånstelefoner og sånt. Lenke til kommentar
Clinty Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Nei, nå har vi ringt en håndfull ganger til telenor. Oppgtt imei nr og alt det der. De sier de skal ta kontakt. Ingentig skjer. Gode forslag taes imot med takk. Hei, Her ligger problemet i utganspunktet til butikken dere kjøpte tlf i. Hvis butikkselger "glemmer" å reg imei opp imot online systemet til telenor, vil telenor aldri motta at denne tlf har blitt solgt. Slike saker skjer ofte når tlf er kjøpt på bensinstasjoner og narvesen osv. Det er tross alt en grunn til at det finnes skikkelige forhandlere foreksempel Telehuset. Dra til butikken der den er kjøpt å klag, hvis de ikke får til å låse den opp har du krav på ny. Clint Tror man skal få opp koden uansett om telefonen er solgt eller ikke. Jobber selv i mobil butikk og har låst opp flere eldre modeller (over 12 månder) vi har liggende som vi bruker som utlånstelefoner og sånt. Det er feil! Tlf skal reg i systemet ved salg, hvis ikke vet aldri operatøren at tlf har blitt solgt. Clint Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Nå som bindingstiden er over vil hun skifte til Onecall, men det går ikke fordi telefonen må låses opp. Hvordan gjøres dette? Hvilken telefon er det? Og nøyaktig hvilken feilmelding er det du får når du setter i et sim-kortet fra Onecall? Endret 7. mars 2008 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Snakk med elkjøp, de kan jo prøve å ringe telenor og bekrefte at de solgte deg telefonen for 1 år siden. Det burde ikke være noe problem for dem å fikse med mindre de treffer på helt feil person hos telenor! Jeg var på lørdag innom Elkjøp og fikk forhandleren min til å ringe Telenor. De sa at de skulle sende meg en kode og så skulle alt være i orden. I dag har de enda ikke sendt meg en slit kode. Jeg har også ringt telenor selv og kommet like langt uten at de har sendt meg noen kode. Det er så frustrerende, så jeg tenkte at neste trekk må være å levere inn mobilen til elkjøp og si at de skal fikse opplåsingskoden, og ringe når jeg kan komme å hente den ferdige mobilen. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Hvilken telefon er det? Og nøyaktig hvilken feilmelding er det du får når du setter i et sim-kortet fra Onecall? Det står bare "Sett inn rett simkort" (eller noe tilsvarende, har ikke tlf her akkurat nå) Lenke til kommentar
hallis86 Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Når telenor ikke har mottat imei-koden ved registrering, har man heller ikke opplåsningskoden til telefonen. Det som gjøres da er at den bestilles fra en selskap som heter deltaservice, vanligvis så er det snakk om en dag eller to så får du en mail eller telefon fra dem, med opplåsningskoden. Sjekk deltaservice.no, du kan forsøke å ringe dem direkte i morgen, har åpent 8-16. I utgangspunktet skal dette ikke gjøres, men hvis KS hos telenor har sendt forespørsel flere ganger allerede slik du antyder, kan du si det til deltaservice, og forhåpentligvis da få litt fortgang i saken din:) Lenke til kommentar
origin Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 hadde samme problemet selv da jeg hadde telenor, og skulle gå over til chess. fant ikke ut hvorfor det nye sim kortet funka. og etter mye ringing mellom telenor og chess, fant de ut at tlf måtte være operatørlåst. ringte inn igjen til telenor og de sendte meg koden på mail samme dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå