Hansforum Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Min mor har hatt telenor kontant kort i over 1 år. Den var bundet til telenor i 1 år. Nå som bindingstiden er over vil hun skifte til Onecall, men det går ikke fordi telefonen må låses opp. Hvordan gjøres dette? Er det en kode man taster inn i telefonen? Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Tror det er en plass inne på telenor sine sider du kan låse opp mobilen. du skriver inn imei nr (dette finner du der batteriet ligger) og vips så skal det være gjort Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Takk. Jeg fant den siden, tastet inn mitt 15 siffrede IMEI nr, og fikk opp meldingen. "Vi finner ingen låsekode til oppgitt imeinummer. Sjekk om telefonen er eldre enn 12 måneder eller om telefonen er låst til annen operatør. Dersom telefonen er ute av bindingstid og låst til Telenor som operatør, kontakt Telenor på tlf 09000" Går det ikke ann å trykke inn en kode: *#037098903# bow chcika wowow og så er den klar. Tlf er en w800i Endret 22. februar 2008 av Hansforum Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Har du testet telefonen med et annet sim-kort? Virker som om den allerede er låst opp. Ellers må du ringe telenor Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Ja har prøvd den med telenor simkort, da virket den fint. Hun har allerede sagt opp sitt abbonnement hos telenor, så hun har Onecall simkort nå. Det simkortet fungerer på andre tlf men ikke på hennes egen. Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 ringt 09000 som de sier da? Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Ser ut som det e det eg må gjør ja. Lenke til kommentar
Thel Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Samme problemet her, har akkurat fått mitt nye one call simkort, men det funker jo selvsagt ikke i den telenorlåste mobilen min. Den greia på internett sier at det er under 12 måneder siden jeg kjøpte mobilen, og derfor må kontakte kundeservice å betale vist jeg vil ha den opplåst. Dette stemmer derimot ikke, ettersom jeg kjøpte mobilen januar 2007, så jeg får ta en liten samtale med de å få skaffa opplåsningskoden. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Nå har jeg ringt telenor og sagt ifra, de skulle undersøke saken nærmere og sende en kode i løpet av noen dager. Vi får se. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Nei, nå har vi ringt en håndfull ganger til telenor. Oppgtt imei nr og alt det der. De sier de skal ta kontakt. Ingentig skjer. Gode forslag taes imot med takk. Lenke til kommentar
Clinty Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Nei, nå har vi ringt en håndfull ganger til telenor. Oppgtt imei nr og alt det der. De sier de skal ta kontakt. Ingentig skjer. Gode forslag taes imot med takk. Hei, Her ligger problemet i utganspunktet til butikken dere kjøpte tlf i. Hvis butikkselger "glemmer" å reg imei opp imot online systemet til telenor, vil telenor aldri motta at denne tlf har blitt solgt. Slike saker skjer ofte når tlf er kjøpt på bensinstasjoner og narvesen osv. Det er tross alt en grunn til at det finnes skikkelige forhandlere foreksempel Telehuset. Dra til butikken der den er kjøpt å klag, hvis de ikke får til å låse den opp har du krav på ny. Clint Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Takk for hjelpen Clinty. Det skal jeg prøve på. Nå er jeg lei og min mor enda mer frustrert da hun har gått en måned uten mobil som virker nå. Fristende å levere tlf til unlock.no men da tar det jo en uke til før hun har tlf på plass igjen, i tillegg til at det koster 200 kr. Vi vil ha det gjort helst i går. Lenke til kommentar
Clinty Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Takk for hjelpen Clinty. Det skal jeg prøve på. Nå er jeg lei og min mor enda mer frustrert da hun har gått en måned uten mobil som virker nå. Fristende å levere tlf til unlock.no men da tar det jo en uke til før hun har tlf på plass igjen, i tillegg til at det koster 200 kr. Vi vil ha det gjort helst i går. Lykke til Clint Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg ville prøvd å stikke innom en forhandler, og forklare situasjonen. Hvis du kan få en der til å ringe Telenor forhandlerservice, bør det gå en del kjappere enn gjennom vanlig 09000. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Skal ta en tur i morgen. Problem jeg kommer på nå i farten er at jeg har kjøpt tlf hos Elkjøp, og jeg mistenker selger for å ha lite peiling på det de holder på med, men skal gjøre et forsøk. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Altså, SE-telefoner taes ikke med kode. Man tar det via datakabel. Det som da er vanlig er at telenor henviser deg til en telesjappe som har utstyr og og er godkjent for det Lenke til kommentar
_troffen_ Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Altså, SE-telefoner taes ikke med kode. Man tar det via datakabel. Det som da er vanlig er at telenor henviser deg til en telesjappe som har utstyr og og er godkjent for det Hvor har du dette fra? SE-modeller låses da også opp med kode! Hvertfall alle de jeg har låst opp... De som vanligvis må sendes inn er Samsung etter min erfaring, men noen av de kan låses opp med kode også. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Ok, det var nytt for meg, så hva ambefaler du som en hurtig og rask måte å gjøre dette på? Lenke til kommentar
_troffen_ Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Snakk med elkjøp, de kan jo prøve å ringe telenor og bekrefte at de solgte deg telefonen for 1 år siden. Det burde ikke være noe problem for dem å fikse med mindre de treffer på helt feil person hos telenor! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Ok, det var nytt for meg, så hva ambefaler du som en hurtig og rask måte å gjøre dette på? Kan gjøres selv med et program kalt SEtool. Eller du kan nok også be telenor henvise deg til noen som åpner den. Prat gjerne med noen litt lenger opp i systemet enn første linje support Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå