Douglas Quaid Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Kjøpte ein Asus VW222U hjå Amentio. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1651758;c:36167 Brukte den dei to fyrste månadene med vanleg VGA, men etter å ha fått i stand ein ny PC med støtte for DVI fekk eg eit stort problem. Slik ser skjermen ut i BIOS og boot av Windows: Slik ser den ut inne i Windows: Det er berre når eg brukar DVI fargane er på denne måten. VGA er heilt normalt, bortsett frå ei mørk stripe som går over skjermen når eg har på lyset i G15-tastaturet mitt. Men dersom eg slår skjermen av og på ein eller ofte fleire gonger, vert den normal. Sjansen er likevel stor for at det kan kome att etter ei stund. Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Har akkurat samme skjermen, bruker DVI men funker helt fint her. Kanskje kabelen du bruker er ødelagt? Prøvd å bruke en annen DVI-kabel? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Har samme skjermen. Har ikke noe av de problemene. Men har hat at dvi kun funker på utgang 2 på skjermkorte og måtte ha over gang til vga før å få utgang 1 til å funke.. rart. Men jeg støtter at du enten prøver med en ny kabel eller bare sir ja takk til vga. Det kan også være noe på dvi kretsen i skjermen som ikke er som det skal. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Eg har ikkje fleire kablar, so eg skal prøve å få lånt meg ein før eg eventuelt kontaktar Amentio. Lenke til kommentar
imation Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Pussig, jeg har ikke noen problemer med min skjerm, kjører på ATI Radeon X1950 pro. med DVI. Full oppløsning på 1680x1050 uten noen problem, skarpt og fint bilde ! Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Har fått tak i ein annan DVI-kabel. Problemet er der endå Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Da er det nok skjermen. det som kan være er at den kretsen som DVIen går på har noe på seg som ikke viker som det skal. Slik at VGA kretsen blir påvirket av dette. Derfor virker VGA mens DVI ikke virker. Endret 8. mars 2008 av MoDzoNa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå