pumazz Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Hei, trenger råd til en ny bra fantasy bok! Har nettop lest Darren Shan, og har også lest Artemis Fowl, og naturlig hvis De fire og han som gjør galt værre. Knall-bøker ! Så hvis det er noen som hvet om noen bøker i den duren hadde det vært fint Setter pris på alle svar! Endret 28. juni 2008 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
smetho Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Nå har ikke jeg lest de bøkene så jeg vet ikke om det er i samme dur, men jeg kan sterkt anbefale The Dark Tower-serien av Stephen King. Det er en anderledes fantasi uten alver og dverger da, men det setter jeg for min del bare pris på Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Forfattarar som er verdt å prøve seg på er George RR Martin, Steven Erikson, Robert Jordan og Scott Lynch. Sjå forøvrig desse trådane: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=804734&hl= https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=556997&hl= Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Enig med anbefalingene over, men vil også legge til American Gods og Neverwhere av Neil Gaiman. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Gaiman hadde eg gløymd. «Anansi Boys» er ikkje ille den heller. Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Tolkiens verker og His Dark Materials-trilogien til Philip Pullman kan kanskje være noe? Earthsea-bøkene til Ursula K. LeGuin skal vel også være ganske bra. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Wheel of Time (Eller Tidshjulet på Norsk) er en meget god Fantasy-serie på 11 bøker. Kan anbefales Lenke til kommentar
Licht Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Night Watch-trilogien av Sergej Lukyanenko faller kanskje i smak dersom du likte Artemis Fowl. Finnes neppe på norsk, men du får den i engelsk oversettelse. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hva med Terry Pratchet sine discworld noveller? Stappfulle av troll, dverger, mugne barbarer og morsom humor! Lenke til kommentar
Nie Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg har så vidt begynt på en serie av Frank Herbert (Dune), men den virker utrolig god. Hittil har jeg bare fått lest den første boken, som så vidt jeg vet er den eneste som er oversatt til norsk. Anbefales. ^^ Lenke til kommentar
bruker456281 Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Først og fremst på J.R.R Tolkien samt Cristopher Tolien anbefales. Du har ikke lest god skjønnlitteratur før du har lest Lord of the Rings, Hobitten, Silmarilion osvosv på engelsk! Så kommer noe av det beste jeg har pløyd meg gjennom: The Chronicles of the Necromancer av Gail Z. Martin (den siste boka kom i januar), The Jerle Shannara-series av Terry Brooks (rett og slett helt fantastisk bra fantasy!), Dragonlance serien (vidt forskjellige forfattere har skrevet i denne serien, selv mener jeg Richard A. Knaak gjorde det best med sin trilogi) og om du er litt kåt på warcraft så er jo selvfølgelig de novellene å anbefale! (The Last Guardian er genial) Så, om du vil lese litt fantasy i tegneserie-form må du få med deg BONE! (http://www.boneville.com/) når du først starter med Bone slipper du F*** ikke unna før du har lest alt. En helt fantastisk serie det der... Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Kan virkelig anbefale David Farland's episke serie, "The Runelords". Meget gode bøker, var snakk om filmatisering også for nokre år tilbake, men har ikkje hørt noko meir på den fronten diverre.. Wiki Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) For de som liker det litt mer personlig enn episk kan jeg anbefale: Robin Hobb - Assassins Apprentice (trilogi) og - the Tawny Man (trilogi) Endret 3. mars 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Kan også si at det er mammutsalg på bokbutikker i Norge for tiden, og i noen butikker har de også en del fantasy på salg. Hos Tanum på Byporten (Oslo) i dag fant jeg feks Stephen Kings "Dark Tower" serie, ihvertfall de første bøkene i George RR Martins "A song of Ice and Fire", et par-tre bøker av Neil Gaiman, de vanlige Harry Potter-, Arven- og Den Mørke Materien-bøkene, pluss noen andre... Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Så, om du vil lese litt fantasy i tegneserie-form må du få med deg BONE! (http://www.boneville.com/) når du først starter med Bone slipper du F*** ikke unna før du har lest alt. En helt fantastisk serie det der... QFT. Bone er vanvittig bra. Liker du Harry Potter-varianten av fantasy, så kan du også prøve deg på Courtney Crumrin-tegneseriene. Lenke til kommentar
IH7 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Lene Kaaberbøls Skammar-serie (4 bøker), serien om Katriona Trivallia (3 bøker, Kaaberbøl dette også), Firesong (trilogi, på norsk heter den vel Ildvinden eller noe lignende. Skrevet av William Nicholson), Bartimeus-trilogien. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Wheel of Time (Eller Tidshjulet på Norsk) er en meget god Fantasy-serie på 11 bøker. Kan anbefales Enig ! Selv om jeg bare har lest første boken , så slo den veldig godt ann hos meg Har fram til bok 4 liggende i orbit pocket Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Har Wheel Of Time kommet til endgame? Jeg fikk de to første og ble hekta, men etter 8-9 bøker følte jeg at mannen bare fortsatte å skrive på komersiell autopilot, og slo fra meg å noen gang få vite hvordan det gikk med våre helter. Samme gjaldt forøvrig Eragon-bøkene. Etter to slike skuffelser tok jeg en crossover og plukket opp "Isaac Asimovs's Robot City : Odyssey" (Ikke skrevet av Asimov, men forskjellige forfattere. Moderne). En god blanding av Sci-Fi / Fantasy der guder og magi er erstattet med aliens og teknologi. Mer tilfredstillende enn ovennevnte bøker. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Nei, ikkje heilt. Det skal verte tolv bøker, og den siste boka er under arbeid. Kor lang tid det vil ta er uvisst, ettersom Robert Jordan døydde etter å ha fått ein sjeldan blodsjukdom. Boka, A Memory of Light, vert dermed fullført av ein annan forfattar, Brandon Sanderson, med utgangspunkt i notatar og lydopptak gjort av RJ, og med hjelp av RJs næraste medarbeidarar. Red.: Og sjølvsagt ut frå det RJ allereie hadde skrive av boka. Endret 4. juni 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
meli Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 hei !! Jeg er ny på den forum og jeg vil hvis dere har en god nordmann skriver (til ?) ( anbefale ?) meg !!???? ( beklager ..... min norsk er elendig ......) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå