foudre Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg har tittet litt rundt, men føler ikke jeg har funnet svar på akkurat det jeg lurer på. Situasjonen er som vi vet at Blu-ray nå offisiellt har vunnet krigen mot HD DVD. Det har jeg nå forklart for min godeste far og indikerte at i og med at mine foreldre har en HD-ready (dog ikke full HD) TV med HDMI-inngang kunne det nå endelig være på tide å investere i høydefinisjonsfilm. Jeg forklarte også at PS3 er en av de billigste og samtidig en av de beste BD-spillerne på (det norske) markedet. Dette er noe jeg har hørt opptil flere ganger tidligere, men det er vel en stund siden sist jeg hørte det. Er det noen her som vet om det fortsatt stemmer? Er PS3 en skikkelig god BD-spiller (og en av de beste på markedet) og er den, nå som man kan få den for ca. 3500,-, blant de billigste? Takker for svar! -foudre Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Blant de billigste er den vel ja. Men om den er den beste bør vel egentlig ikke jeg utale meg om, men jeg har nå hørt det. Vil tro at den kommer til og funke helt fint som en familie BD spiller, dessuten tar den jo spill og. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 din luring, du prøver å få deg en gratis PS3 du Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 PS3 er nok fortsatt det beste valget. Ikke bare spiller den av blu-ray og gir et fint bilde, men den er vel en av de eneste om ikke den eneste som støtter oppdateringer, noe som kan føre til forbedringer. Den er i tillegg meget god på oppskalering av DVD-er, og gir derfor DVD-samlingen din nytt liv. Så selv om jeg ikke skulle brukt den til mer enn blu-ray og DVD ville jeg fortsatt kjøpt PS3. Og hvis det betyr noe så kan den jo i tillegg spille av spill, musikk, bilder, surfe på nettet og DivX/XviD. Kan absolutt anbefale den. Er også ganske herlig med bluetooth-fjernkontroll. Trenger ikke sikte på maskinen for å trykke. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Sony sin billigste standalone Blu-Ray spiller koster nå 3489,- hos mpx. Så pris messig har spillerene detti endel. Hvem som gir best bilde vet jeg ikke, er vel egentlig ikke vært noen tester hvor dem går opp mot værandre heller tror jeg. Men PS3 gir deg helt klart mest for pengene da. Om du også forklarer litt om PlayTv som kommer til PS3 etterhvert.Om du søker på PlayTv på forumet så kommer det opp endel. Kort forklart så funker det slik at du kan ta opp programmer osv osv. Sony vil at PS3 skal bli en multimedia senter i alle sine stuer. Så mye spennans kommer til å skje fremmover. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 PS3 er nok fortsatt det beste valget. Ikke bare spiller den av blu-ray og gir et fint bilde, men den er vel en av de eneste om ikke den eneste som støtter oppdateringer, noe som kan føre til forbedringer. Den er i tillegg meget god på oppskalering av DVD-er, og gir derfor DVD-samlingen din nytt liv.Så selv om jeg ikke skulle brukt den til mer enn blu-ray og DVD ville jeg fortsatt kjøpt PS3. Og hvis det betyr noe så kan den jo i tillegg spille av spill, musikk, bilder, surfe på nettet og DivX/XviD. Kan absolutt anbefale den. Er også ganske herlig med bluetooth-fjernkontroll. Trenger ikke sikte på maskinen for å trykke. Dette er nok ikke helt sant, da blant annet Pioneer sin toppmodell er bedre (heter noe sånn som BDP LX70), men koster tross alt 14laken. Er igrunn ikke så begeistret for PS3 sin BD lenger, da min EP10 gjør en like god jobb, om ikke bedre. Den er dessuten bedre enn PS3 på SD Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 fant en blu-ray avspiller til 3500kroner, vet ikke hvor god den er i forhold til ps3, men du får jo 100ganger så mye for pengene ved å kjøpe ps3. Det som er tilfellet er at ps3en ikke kan matche dvd spillere i samme prisklasse når det gjelder avspilling av vanlige dvder, men personlig synest jeg oppskaleringen på ps3 funker bra. Blu-ray spilleren i ps3 er kjempegod, kjøp i vei! Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Playstation 3 er den absolutt raskeste BD-spilleren, i oppstart og håndtering og navigering i menyer. Den er raskest på de titlene med Javagreier, og den støtter også BD-profil 1.1 (dvs Picutre in picture), den kan oppgraderes via nettet veldig enkelt. BD-profil 2.0 regner svært mange er rett rundt hjørnet for PS3. Dette er helt klart store fordeler med PS3. Derimot har en del av de andre standalone spillerne visstnok noe bedre bildekvalitet. Men - hvor store forskjeller det er snakk om kan man spørre seg, likeså om man vil se forskjellen på SIN egen TV. Dessuten, de kommer ikke nær PS3 på de andre områdene. De er ventet en del spennende spillere utover våren, bl.a. Panasonics nye modeller, men hvordan de vil legge seg prismessig i forhold til PS3 aner jeg ikke. Jeg tror ikke man gjør mye feil ved å velge seg PS3 som sin første BD spiller. Den er også en veldig god DVD spiller blitt også. Noen av PS3'ene kan støye litt. Min høres knapt under filmtitting, men andre klager over noe støy veit jeg. PS3 er nok fortsatt det beste valget. Ikke bare spiller den av blu-ray og gir et fint bilde, men den er vel en av de eneste om ikke den eneste som støtter oppdateringer, noe som kan føre til forbedringer. Den er i tillegg meget god på oppskalering av DVD-er, og gir derfor DVD-samlingen din nytt liv.Så selv om jeg ikke skulle brukt den til mer enn blu-ray og DVD ville jeg fortsatt kjøpt PS3. Og hvis det betyr noe så kan den jo i tillegg spille av spill, musikk, bilder, surfe på nettet og DivX/XviD. Kan absolutt anbefale den. Er også ganske herlig med bluetooth-fjernkontroll. Trenger ikke sikte på maskinen for å trykke. Dette er nok ikke helt sant, da blant annet Pioneer sin toppmodell er bedre (heter noe sånn som BDP LX70), men koster tross alt 14laken. Er igrunn ikke så begeistret for PS3 sin BD lenger, da min EP10 gjør en like god jobb, om ikke bedre. Den er dessuten bedre enn PS3 på SD På hvilken måte synes du EP10 er en bedre Blu-ray spiller enn PS3? Hvordan er prisen på den? Endret 21. februar 2008 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Dr.Peedee: Bedre detaljer/skarphet, dypere sortnivå og mer ro i bildet. Dessuten får TV'en mindre clouding ved å bruke EP10, kontra PS3 (på Samsung 40M87) Den lå på 3500,- da den kom ut. Ligger under både EP30 og 35. Er storfornøyd med spillern min! Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=792...d=3750&p=50 Med en vanlig DVD, nærmere bestemt ”Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest”, er det tydelig at PS3 har svakheter i forhold til de andre spillerne. Detaljene duses ut, og svartnivået er middelmådig. Det betyr at ansikter ikke vises med hudporer og skjeggstubber intakt, hår og pels gror igjen, og skyggeområder er for lyse og udetaljerte. Dette går dessuten utover inntrykket av dybde i bildet. Bildet ser nokså flatt og livløst ut, men fungerer ok på en liten tv. Slike detaljer har jeg faktisk aldri lagt merke til med noen dvd-filmer jeg har sett på min 32" hdtv. Tror det for det meste er kun de kresne som legger vekt på slikt. Ellers er PS3 en super dvd og blu-ray spiller. Dessuten er den rask til å starte BD filmer, i motsetning til mange andre spillere. Lenke til kommentar
foudre Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Playstation 3 er den absolutt raskeste BD-spilleren, i oppstart og håndtering og navigering i menyer. Den er raskest på de titlene med Javagreier, og den støtter også BD-profil 1.1 (dvs Picutre in picture), den kan oppgraderes via nettet veldig enkelt. BD-profil 2.0 regner svært mange er rett rundt hjørnet for PS3. Dette er helt klart store fordeler med PS3. Derimot har en del av de andre standalone spillerne visstnok noe bedre bildekvalitet. Men - hvor store forskjeller det er snakk om kan man spørre seg, likeså om man vil se forskjellen på SIN egen TV. Dessuten, de kommer ikke nær PS3 på de andre områdene. De er ventet en del spennende spillere utover våren, bl.a. Panasonics nye modeller, men hvordan de vil legge seg prismessig i forhold til PS3 aner jeg ikke. Jeg tror ikke man gjør mye feil ved å velge seg PS3 som sin første BD spiller. Den er også en veldig god DVD spiller blitt også. Noen av PS3'ene kan støye litt. Min høres knapt under filmtitting, men andre klager over noe støy veit jeg. Takk for godt svar fra deg og alle andre. Det virker altså som PS3 er et meget habilt valg, spesielt når man kun har snaue 4k til rådighet. Jeg har stilt et tilhørende spm et annet sted uten å ha fått svar ennå (muligens litt utålmodig, men man er jo excited). Saken er at vi har en LCD TV kjøpt høsten 2005 om jeg husker riktig. Dessverre husker jeg ikke modellnavnet (og har ikke mulighet til å sjekke akkurat nå), men det er en 32" LG som etter sigende er HD-ready og har HDMI-tilkobling. Det er jo ikke full HD, antar jeg, kun "HD-ready". Jeg tror oppløsningen er 1366x768 piksler. Vil det fortsatt være en markant opplevelsesforskjell kvalitetsmessig å gå fra vanlig DVD til PS3 med Blu-ray? Blir det ikke det er jo selvsagt prosjektet meningsløst... din luring, du prøver å få deg en gratis PS3 du Hysj da! -foudre Edit: Mens jeg uansett venter på svar kan jeg legge til et nettverksspørsmål: Noen som har erfaring med å bruke PS3 opp mot Linksys WRT54G (trådløst) eller ellers vet om noen potensielle problemer i den anledning? Endret 21. februar 2008 av foudre Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Eeehh... Du snakker om Toshiba EP10? HD-DVD? Hvordan får du den til å spille Blu-ray? Russisk hacket firmware og en kjapp lasermod? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 PS3 som blu-rayspiller er fint nok for mannen i gata. For oss video-hifile så er den ikke god nok. Det å se svakheter i et bilde, hører svakheter i lyd er mye det samme som en vinkjenner. For en som ikke har interesse, så smaker flasken til 80,- det samme som den til 225,- For oss som er trent i å kunne finne bildesvakheter og lignende er saken en annen. Vi kan finne på å irritere oss over en svakhet, og vi klarer ikke overse den. Men som sagt. PS3 er mer enn god nok for de aller fleste. Lyd & Bilde sammenlignet blu-rayspillere i desemberutgaven, og der kom PS3 ut som "beste kjøp". Det vil si, mest for pengene. Men ikke best bilde, ikke best lyd osv..... Den er kurrant, men blir nok akterutseilt på sikt. Men den er fortsatt kurrant for de fleste. Jeg ser ingenting i veien for ikke å ha PS3 som sin første blu-rayspiller. Den er min første, og jeg er så langt fornøyd. Likeledes som min PS2 var min første dvd-spiller. Nå i dag har jeg en dvd-spiller til prisen 10.000,- i hyllen, og bildet PS2 leverer til sammenligning er noe drit. Men jeg var godt fornøyd med PS2 da den kom i hus. Som en liten anekdote til starten på innlegget om "det trente øyet", så gikk jeg og en kamerat inn i en typisk elforretning. Han ble dødsimponert over en flatskjerm som stod og surret. Så påpekte jeg "feil" på "feil" for han. Slike feil som mangel på detaljer, svak kontrast, dårlig fargebalanse osv. Så fikk han øynene opp for hva man skal se etter, og han kunne etterhvert finne tilsvarende "feil" på andre skjermer fra andre merker. Men han er ikke av typen som lar seg irritere av slike feil. For min videofile del av hodet, så kan det ødelegge en film. Likeledes som jeg kan se en drittdårlig film, handlingsmessig, kun for å nyte et brilljant bildet på en plate som har fått topp karakter på nettopp bildet. Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 -foudre Edit: Mens jeg uansett venter på svar kan jeg legge til et nettverksspørsmål: Noen som har erfaring med å bruke PS3 opp mot Linksys WRT54G (trådløst) eller ellers vet om noen potensielle problemer i den anledning? den har jeg å har null problemer, fungerer knirkefritt for meg ihvertfall, ingen problemer med å koble ps3 opp mot den.. Lenke til kommentar
foudre Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 -foudre Edit: Mens jeg uansett venter på svar kan jeg legge til et nettverksspørsmål: Noen som har erfaring med å bruke PS3 opp mot Linksys WRT54G (trådløst) eller ellers vet om noen potensielle problemer i den anledning? den har jeg å har null problemer, fungerer knirkefritt for meg ihvertfall, ingen problemer med å koble ps3 opp mot den.. Takk, betryggende å lese! -foudre Lenke til kommentar
LeBateleur Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Man jo legge innpå hele musikksamlingen sin på PS3 (ihvertfall nesten hele).. Si det til foreldrene dine du! Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Eeehh... Du snakker om Toshiba EP10? HD-DVD? Hvordan får du den til å spille Blu-ray? Russisk hacket firmware og en kjapp lasermod? Din løk! Bruker EP10 til HD DVD, PS3 til BD. Det går fint an å sammenligne BD og HD DVD utgivelser serru. WB har så vidt jeg vet identisk kvalitet på sine utgivelser Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Eeehh... Du snakker om Toshiba EP10? HD-DVD? Hvordan får du den til å spille Blu-ray? Russisk hacket firmware og en kjapp lasermod? Din løk! Bruker EP10 til HD DVD, PS3 til BD. Det går fint an å sammenligne BD og HD DVD utgivelser serru. WB har så vidt jeg vet identisk kvalitet på sine utgivelser Warner utgivelsene har så langt vært identiske, ja. Men trådstarter må sammenligne BD-spillere da det er den han skal ha seg, og ikke med en HD DVD spiller. Sikkert derfor folket reagerer. Jeg også for i dag er det ingen konkurranse mellom de to formatene i og meda at HD DVD er lagt dødt. Og faktum er at PS3 fortsatt er en av de billigste BD-spillerne, med en del gode egenskaper som de ikke andre kan konkurere med - ei heller EP10. (Nettverksstreaming, harddisk, spillkonsoll til og med) EP10 er sikkert fin den. Har E1 selv og den får holde nå dessverre Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 PS3 som blu-rayspiller er fint nok for mannen i gata.For oss video-hifile så er den ikke god nok. Det å se svakheter i et bilde, hører svakheter i lyd er mye det samme som en vinkjenner. For en som ikke har interesse, så smaker flasken til 80,- det samme som den til 225,- For oss som er trent i å kunne finne bildesvakheter og lignende er saken en annen. Vi kan finne på å irritere oss over en svakhet, og vi klarer ikke overse den. Men som sagt. PS3 er mer enn god nok for de aller fleste. Lyd & Bilde sammenlignet blu-rayspillere i desemberutgaven, og der kom PS3 ut som "beste kjøp". Det vil si, mest for pengene. Men ikke best bilde, ikke best lyd osv..... Den er kurrant, men blir nok akterutseilt på sikt. Men den er fortsatt kurrant for de fleste. Jeg ser ingenting i veien for ikke å ha PS3 som sin første blu-rayspiller. Den er min første, og jeg er så langt fornøyd. Likeledes som min PS2 var min første dvd-spiller. Nå i dag har jeg en dvd-spiller til prisen 10.000,- i hyllen, og bildet PS2 leverer til sammenligning er noe drit. Men jeg var godt fornøyd med PS2 da den kom i hus. Som en liten anekdote til starten på innlegget om "det trente øyet", så gikk jeg og en kamerat inn i en typisk elforretning. Han ble dødsimponert over en flatskjerm som stod og surret. Så påpekte jeg "feil" på "feil" for han. Slike feil som mangel på detaljer, svak kontrast, dårlig fargebalanse osv. Så fikk han øynene opp for hva man skal se etter, og han kunne etterhvert finne tilsvarende "feil" på andre skjermer fra andre merker. Men han er ikke av typen som lar seg irritere av slike feil. For min videofile del av hodet, så kan det ødelegge en film. Likeledes som jeg kan se en drittdårlig film, handlingsmessig, kun for å nyte et brilljant bildet på en plate som har fått topp karakter på nettopp bildet. Det du skriver stemmer med hva annet jeg har lest av tester med PS3. Jeg har i tillegg til min PS3 en Panasonic BD10. Og de i mellom kan jeg ikke si at det skiller noe særlig. Annet enn i positivt favør at PS3 greier 24fps til projektoren min. Men BD10 var jo en av de første spillerne på markedet også da. Jeg har ikke gjort noen A/B sammenligning. Det blir sånn etter "husk". Ellers er jeg enig med konklusjonene dine om "folk flest". Selv om jeg har invistert rimelig bra ellers i det jeg har av anlegg, foretrekker jeg likevel PS3 som avspiller - bl.a. pga responstiden. Noe som blir viktigere og viktigere ettersom flere av disse java-fulle titlene ramler ut. Panasonicen f.eks hoster og harker i minutter i blant, mens PS3'n er vips klar. Det er uansett fortsatt snakk om å gjøre prioriteringer fordi ingen av de andre spillerne der ute framstår som komplette heller, tross bedre bilde. En del sliter med å spille av enkelte plater, ingen dekoder DTS HD MA ennå, Panasonic BD 30 har feil ved PCM lyd i forhold til bass og dekoder ikke True DH selv, Sony's 300 modell som visstnok har bedre bilde enn PS3 er veldig billig nå, men dekoder ikke True HD og kan heller ikke bitstreame den slik BD30 kan, PS3 bråker en del osv... Så for meg blir det fortsatt PS3 fram til noe mer komplett dukker opp. Pansonic BD50 kan bli interessant, bare den ikke har samme feil som BD30. Denons modeller virker fantastiske i specs, men blir nok svindyre og uinteressant for "folk flest". Man skal også huske på at bildet ikke greier å bli så mye bedre enn det svakeste leddet i kjeden. Trådstarter har en 32 tommers LCD TV fra 2005, hvilket vil begrense de helt store opplevelsene sikkert noe. Lenke til kommentar
foudre Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Man skal også huske på at bildet ikke greier å bli så mye bedre enn det svakeste leddet i kjeden. Trådstarter har en 32 tommers LCD TV fra 2005, hvilket vil begrense de helt store opplevelsene sikkert noe. ...som jo er min hittil største bekymring. Vil opplevelsene begrenses såpass mye at det ikke kan forsvare innkjøp av en PS3 (eller annen billig Blu-ray-avspiller) ifht vanlig DVD på den skjermen? Sikkert vanskelig å si uten å vite hvilken modell det er. Jeg husker bare at det er snakk om en HD-ready LG 32" til noe over 20k fra høsten '05. Selv synes jeg jo bildet på den er fantastisk når vi ser DVD eller digital-TV. Jeg innbiller meg at HD-ready innebærer at et HD-signal som Blu-ray vil ha en viss positiv effekt på kvaliteten av bildet... -foudre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå