Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Susuki RMX spm!


Rmx91

Anbefalte innlegg

Har en RMX 05..er trimpotte på den and thats it ..å den kommer opp i 70 på flata med bare den..å jeg er ikke den minste personen hellr hehe..men det jeg lurte på var : når jeg starter den, så rusen den seg skiiikklig opp å roer sg når jeg tar ned den greia ( jernteppe ) ..å da er den fin..men på tomgang så slokner den ettr vert , så når jeg stoppr i kryss må jeg holde den i gang med gassen... hva kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en RMX 05..er trimpotte på den and thats it ..å den kommer opp i 70 på flata med bare den..å jeg er ikke den minste personen hellr hehe..men det jeg lurte på var : når jeg starter den, så rusen den seg skiiikklig opp å roer sg når jeg tar ned den greia ( jernteppe ) ..å da er den fin..men på tomgang så slokner den ettr vert , så når jeg stoppr i kryss må jeg holde den i gang med gassen... hva kan være problemet?

 

Rmx 05? Nyeste jeg har sett er 04 men samma det.

 

Har du skifta dyse da? Det er ekstermt viktig, går du fra plombert potte til trimpotte må du oppgradere dysa med ca 15-20 tror jeg. Kan også være at en av tomgangsdysene er tette så det ikke får nok bensin gjennom de til at den går ordentelig på tomgang. Regner med at du vet hvordan du skifter dyse?

 

Hvis ikke så:

1. Start mopeden, steng av bensinkrana og la den gå på tomgang til forgassern er tom for bensin.

 

2. Skru av hele forgassern og skru av bunnlokket på forgassern, MEN pass på flotøren, gjerne ta et bilde av den så du vet hvordan den skal sitte hvis den detter ut.

 

3. Tomgangsdysene sitter på venstre og høyre side, dysa i midten er hoveddysa den trenger du ikke røre om du ikke skal skifte den. Vær forsiktig, om det kommer ett sandkorn nedi dysa så kan det gjøre så den ikke vil gå igjen.

 

4. Når du har gjort det gjør du det i motsatt rekkefølge :)

 

Den greia, er det choken? kan være falskluft.

 

Ikke skyt meg hvis dette ikke er riktig :D

Lenke til kommentar
Kan være falskluft, men du skal ikke dyse opp så mye som nevnt over her.

Med effektanlegg skal du dyse opp rundt 5 nr i forhold til originalt.

 

Men har du prøvd tomgangsskruen på gasseren for å få den til å gå bedre på tomgang?

10nr ;) dvs ca 15% opp fra originaldysa..

Lenke til kommentar
10nr ;) dvs ca 15% opp fra originaldysa..

Jeg er klar over det med 15%, men det er etter min erfaring for mye. Jeg har effektanlegg på min SMX, og har dysa opp til 80. 85 som stod i før var for mye.

 

ah okey..siden så på et effektannlegg til rmx..å der sto det at en burde bruke 75# med det effektanlegget :)

Prøv deg fram på 75/78/80 osv. Ingen fasit på hva som er riktig. Noen årsmodeller har 72 som org dyse, andre har 70. Du får bare prøve deg fram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...