Gå til innhold

Radeon 9500 problemer

LuftWaffel

Anbefalte innlegg

Har anskaffet et sapphire 9500 128. Når jeg prøver å starte med dette kortet installert er det ingen reaksjon, ser cpu vifta røre seg såvidt. Dette er med power cord til video kortet plugget i. Kobler jeg fra denne ledningen starter maskinen normalt, harddisk osv, men jeg får feilmelding på skjermen; Power lead not installed.

Noen ideer? Tror ikke det er psu, eller ledninger da jeg har prøvd foskjellige.

Hk: Asus a7v-e, Duron 1300, 512mb ram, 350W psu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det enten PSU eller kortet som er TOTALT fucka! Har du KT 400+ chipsettet? har du det er det nok STORE sjanser for at du kan gløyme Sapphire sidan dei har problemer med 9500 korta sine med KT 400 chipset har du ikje det har du for lite Watt på PSU eller so er det ikkje støtta i det heile tatt, trur nok du har litt lite watt til å kjøyre!

Lenke til kommentar

Prøvde kortet med totalt 600W og hadde samme problem. Hovedkortet mitt er Asus A7V-E. Har byttet til hercules nå og har ingen problemer. Virker som Sapphire kortene har problemer med enkelte hovedkort. Butikken prøvde kortet i to maskiner, fikk samme problem som meg i en mens det fungerte fint i den andre. De prøvde til og med med ett nytt sapphire kort med samme resultat.

Lenke til kommentar
Prøvde kortet med totalt 600W og hadde samme problem. Hovedkortet mitt er Asus A7V-E. Har byttet til hercules nå og har ingen problemer. Virker som Sapphire kortene har problemer med enkelte hovedkort. Butikken prøvde kortet i to maskiner, fikk samme problem som meg i en mens det fungerte fint i den andre. De prøvde til og med med ett nytt sapphire kort med samme resultat.

Det er iofs ikke noe galt med kortet, det trekker bare litt mye støm i starten. Dermed slår overstrømsvernet ut på PSU. Har samme kort liggende, byttet i dag til Sapphire 9700np og problemet er borte.

Måten å få i gang maskinen på er å slå den på, resette PSU med bryter bak noen sekunder, slå på igjen, fortsett til det starer. Alt mellom 2 og 10 sykluser så starter den.

/MBE

Lenke til kommentar

Snålt. Jeg har MSI KT4 Ultra med en 430 watts PowerMan PSU (som i dag skal moddes med ny, stille vifte, for nå låter den som en gammel Nilfisk!) og har aldri hatt noen problemer med noe som helst. Til og med softmodding med Unwinders Riva Tuner funket helt greit (men er egentlig unødvendig, det mest moderne spillet mitt er Return to Castle Wolfenstein, som jeg kjører i hjemmekinoen min på XGA-oppløsning). Det er nok kombinasjonen av HK, PSU og skjermkort som fører til problemene. 8)

Lenke til kommentar
Her er det enten PSU eller kortet som er TOTALT fucka! Har du KT 400+ chipsettet? har du det er det nok STORE sjanser for at du kan gløyme Sapphire sidan dei har problemer med 9500 korta sine med KT 400 chipset har du ikje det har du for lite Watt på PSU eller so er det ikkje støtta i det heile tatt, trur nok du har litt lite watt til å kjøyre!

Tulleball, kontinuerlig belastning (og oppstart) er noe et 250w power klarer, skal ikke påstå at det er verden mest stabile spillplattform men det funker. BTDT.

Folk må snart slutte å tro at frelsen er 1000W PSU. Det er ikke størelsen det er noe i veien med det er måten de bruker den på :p

Gode PSUer har godt vern, for godt vern til enkelte av dagens systemer.

Om det er kortene eller power det er noe galt med blir høna og egget diskusjon. Enten må kortene få en strømbegrenser på inngangene eller så må PSU produsentene tillate burst strøm ved oppstart.

Lenke til kommentar

Tulleball, kontinuerlig belastning (og oppstart) er noe et 250w power klarer, skal ikke påstå at det er verden mest stabile spillplattform men det funker. BTDT.

Folk må snart slutte å tro at frelsen er 1000W PSU. Det er ikke størelsen det er noe i veien med det er måten de bruker den på :p

Om det er kortene eller power det er noe galt med blir høna og egget diskusjon. Enten må kortene få en strømbegrenser på inngangene eller så må PSU produsentene tillate burst strøm ved oppstart.

Du har helt rett i at det er ikke størrelsen det kommer ann på,men hvor mye den klarer å levere på 3 og 5 volt.Har sett alt for mange med problemer med Ati og 550 watts Antec forsyninger siden noen av dem var for svake på 3 og 5 volt.

Lenke til kommentar

Du har helt rett i at det er ikke størrelsen det kommer ann på,men hvor mye den klarer å levere på 3 og 5 volt.Har sett alt for mange med problemer med Ati og 550 watts Antec forsyninger siden noen av dem var for svake på 3 og 5 volt.

Antecs spec for 3 og 5 volt er himmelhøyt over mitt ganle 250W PSU så jeg kan vanskelig se at det er tilgfelle, dessuten er jo Antec en av de veldig få som faktisk har separate uttak for 3 og 5 volt fra trafo og dermed har en kombinert "max uttak" = "max 3V" + "Max 5V" . Det er nok heller vern som er litt overfølsomme. Dessuten tar jo hovedkortene i større grad inn 12V stepper ned spenningen og bruker dette som forsyning på diverse komponenter (Vdd og Vcore?) slik de fleste produsenter gjør på nForce2 kortene. Det er vel heller stabilisatoren på HK som har vært ustabil bla på ASUS sine kort.

Min erfaring er at det er den nye PCBen til 9500 kortet som er problemet. Med 9700np er det ingen problem hos meg lenger, og det er med 430W PSU.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg Sapphire 9500 og Asus A7V8X raid i går, kommer ikke dette til å fungere sammen?

Noen er heldige, andre ikke.. Sitter med sapphire 9500 pro her, og a7v8x (ikke raid/ieee) og det går utmerket.. ikke hatt noe problem med det i det hele tatt.. ( på de 4 dagene jeg har hatt radeon kortet :p )

HVis noen lurer, er det 360 w psu, standard chieftec

Lenke til kommentar
Tror ikke det er noe med PSU. :smile:

Bare for å teste satt jeg Sapphire 9500 kortet mitt i min gamle pc. (667mhz, 230W psu) det fungerte fint! :D

Venter fortsatt på den nye maskina mi, asus a7v8x raid, 9500 --> 9800pro.

:D

Rettelse:

Det klikket etter noen dager.

Pcen ville ikke starte, så jeg måtte bytte skjermkort igjen. :evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...