eLang Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hei hei Trenger å åpne noen porter i modemet mitt (speedtouch multimodem – ST 780WLT fra Telenor) i forbindelse med uTorrent. Men jeg gjør det tydeligvis ikke riktig, siden jeg får beskjed om at porten ikke er åpen, og gul trekant nede på linja i uTorrent. Det jeg hat gjort er å skrive i port nummeret både i ”port range” ”translate to…” og ”trigger port” , men det er jo tydeligvis ikke riktig. Har og ”protocol” stående til ”Any”. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Veiledning fra ISP... Porter stengt av ISP? Lenke til kommentar
eLang Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Hjelper jo lite når ikke uTorrent står på den lista. Og jeg har ikke motatt noen mail om at linja mi er begrenset. Har en gammel pc som kjører ubuntu, og samme problemet der og. Så ikke noe tvil om at det er modemet. Lenke til kommentar
fdl Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Hjelper jo lite når ikke uTorrent står på den lista. Og jeg har ikke motatt noen mail om at linja mi er begrenset. Har en gammel pc som kjører ubuntu, og samme problemet der og. Så ikke noe tvil om at det er modemet. du kan jo prøve (ABC) den øverste på den listen? Endret 22. februar 2008 av fdl Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 du kan jo prøve (ABC) den øverste på den listen? Ja, det spiller absolutt ingen rolle hva torrenklienten heter. Det er portnummeret du setter som har betydning. Lenke til kommentar
Ståle^^ Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 780 modemet til telenor er det beste modemet de noengang har brukt på alle måter med untak av når det kommer til portåpning, virker som det skal gjøres på vanskligst mulig måte.. http://itpro.no/supportforum/lofiversion/i...php/t45427.html Kan kanskje hjelpe Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Har ikke hørt at man må bruke telnet på denne. UPnP er forresten aktivert som standard i routermodemet og du vil dermed få automatisk portforwarding om du aktiverer UPnP i Windows og Utorrent. Når det gjelder mail fra abuseavdelingen så finner du kun denne ved å sjekke webmail på online.no. Hvis du mottar og sender mail som normalt med kontoen så er nok ikke dette et problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå