Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lamda-sonde, elektrisk spørsmål.


Tore

Anbefalte innlegg

Denne lambdasonen det er snakk om står ikke i en bil, men brukes på et anlegg i "industrien"...

Det er feil på dette anlegget som kommer og går...

 

Så derfor lurer jeg på hvordan en lambda skal oppføre seg når den er i normal form...

 

* Hvor mange ampere/mA skal den trekke.?

 

* Minimum drifts spenning.?

 

* Og ikke minst, hvor varm blir den av eget strømforbruk.? (om den da ikke står i et eksosrør sef.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

detaljer detaljer, den føler nå på eksos/avgasser... ;)

Det er ikke det viktige i denne sammenhengen.

 

Har lest den Wikiartikelen, men den snakker kun om mV og ikke om mA.

 

The sensors only work effectively when heated to approximately 300°C, so most newer lambda probes have heating elements encased in the ceramic to bring the ceramic tip up to temperature quickly when the exhaust is cold.

Dette ble jeg også fortalt av en mekaniker, så det at sonden var fryktelig varm var nok pga dette varmeelementet, som sikkert også trekker mange mA ekstra.

 

Tror jeg bare går ut fra at lambda sonen er i orden å feilsøker videre på andre deler av anlegget...

 

Bildeler hører ikke hjemme på en fabrikk, blir bare tull... :p

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...