ecchi123 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hei. Har nettopp kjøpt ny pc og satt in alle komponentene, men når jeg skal starte PC-en kommer det ikke noe skjermbilde.Prøvd skjermkort og hovedkort ingang. Skjermort: Asus geforce 8800gt Harddisk: Samsung SpinPoint T166 350 GB PSU: corsair 550 W CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB Hovedkort: MSI P6NGM-FD kabinett: Anetc nine hundred Ram: Corsair TWIN2X 8500C5 DDR2, 2048MB DVD: Samsung DVD-brenner SH-S203 SATA Black OEM Lenke til kommentar
flakken Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hei.Har nettopp kjøpt ny pc og satt in alle komponentene, men når jeg skal starte PC-en kommer det ikke noe skjermbilde.Prøvd skjermkort og hovedkort ingang. Skjermort: Asus geforce 8800gt Harddisk: Samsung SpinPoint T166 350 GB PSU: corsair 550 W CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB Hovedkort: MSI P6NGM-FD kabinett: Anetc nine hundred Ram: Corsair TWIN2X 8500C5 DDR2, 2048MB DVD: Samsung DVD-brenner SH-S203 SATA Black OEM Har akkurat samme problem bare med en: Skjermkort: Gainward Geforce 9600GT HD: Western Digital (husker ikke modell nummer) 250gb PSU: Corsair 550w CPU: Intel Core 2 Duo E4500 2.2ghz Socket LGA775 Hovedkort: MSI P35 Neo Kabinett: Det husker jeg ærlig talt ikke, er såpass gammelt. Ram: Corsair ram av total sum 3gb, PC2-4200 DVD: Noe jeg ikke kommer på i farta, men er ikke viktig siden den ikke er plugget i engang ved boot. Har prøvd å få den i gang nå i snart 3 måneder, men uten lykke (var et annet skjermkort og annen PSU før, men de ble byttet ut etterhvert). Vet at alle deler funker helt fint, siden jeg har testet de i en kompis sin maskin. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg hadde samme problem. Det viste seg å være PSUen som ikke passet mitt hovedkort. Jeg hadde 20pins strømtilførsel og trengte 24pin eller noe. Husker ikke nøyaktig hvor mange pins jeg manglet. Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 se etter om du har riktig antall pins som nevnt over, også kan du jo se etter om du har koblet til 4 pins kontakten til hovedkortet også. dette gjør ofte at det ikke kommer opp skjermbilde Lenke til kommentar
flakken Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 I mitt tilfelle så har jeg gått over de kontaktene, og de er plugget til. Kan det være at BIOS er utdatert eller ville jeg i det minste hatt bilde på skjermen da? Sendte jo inn HK og CPU til Komplett for å undersøke det tidlig i Februar, og de sa at de funket sammen med et Radeon x800 kort, samt resten er testet individuelt eller sammen på et annet hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå