maggi0 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hei Har akkuratt kjøpt bil, en Opel Vectra 1,6 CD -98, og har tenkt å skifte ut høytalerne og spilleren i bilen. Problemet mitt er da at de fabrikkinstallerte høytalerne i framdøra er 15 cm. Hva slags høytalere skal jeg da kjøpe til framdørene? Høytalerne i bakdørene er 13 cm så de er ikke noe problem. Jeg har også multifunksjonsratt og lurer på om dersom jeg skifter ut cd-spilleren, blir det da problemer/endringer med styringen av spilleren fra rattet? Er også slik at radiostasjonene og cd-track vises på lcd-display ved siden av speedometeret, vil det da bli endringer/problemer med dette? Tenkte på å kjøpe denne spilleren siden det står at den støtter multifunksjonsratt: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=2164 Noen som har installert nytt anlegg i samme type bil? Lenke til kommentar
icer Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Ved skifte av høytalere: - Kjøp adapter til de, kjøpte mine for 109kr på ice audio. grunnen til dette er at de orginale høytalerne er limt fast til den orginale rammen og høytalerne du setter inn kommer til å ta bort i ruteheisen... Noe annet er at du må passe på at plasten på døren må vere pottetett for at det ikke skal lekke inn i bilen (det gjorde det på min, hadde bygd egne utforingsringer, men disse var tydeligvis ikke tette nok.) - Displayet faller ut, må kjøpe et adapter til 1000kr for at dette skal gå, har igrunn ikke bruk for det, jeg savnet det ihvertfall ikke Opel Vectra B 97mod Lenke til kommentar
maggi0 Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 takk så mye =) kjøpte de adapterene, men di passa ikke helt til skruehullene i døra så jeg lagde bare nye hull =P hva mener du med at plasten i døra må være tett? Lenke til kommentar
arntbjarnt Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 fikk du knappene på rattet til og funke?? Lenke til kommentar
icer Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 takk så mye =) kjøpte de adapterene, men di passa ikke helt til skruehullene i døra så jeg lagde bare nye hull =P hva mener du med at plasten i døra må være tett? Om denne er hull i vil vann som trenger inn ved vinduet kunne renne ut og inn i bilen istedenfor å renne ned i bunn av døren og ut hullene som er der. Ikke bruk dritt tape for å tette hullet men skikkelig plast og lim... Det er forskjellig Adapter fra fremme og bak (tror jeg) Har ihvertfall på iceaudio.no men siden du allerede har fått de på er vel ikke akkurat det så nyttig... Lenke til kommentar
maggi0 Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 fikk du knappene på rattet til og funke?? jada, kjøpte en adapter fra pioneer. funka fett! var veldig lett, plug and play Lenke til kommentar
maggi0 Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 takk så mye =) kjøpte de adapterene, men di passa ikke helt til skruehullene i døra så jeg lagde bare nye hull =P hva mener du med at plasten i døra må være tett? Om denne er hull i vil vann som trenger inn ved vinduet kunne renne ut og inn i bilen istedenfor å renne ned i bunn av døren og ut hullene som er der. Ikke bruk dritt tape for å tette hullet men skikkelig plast og lim... Det er forskjellig Adapter fra fremme og bak (tror jeg) Har ihvertfall på iceaudio.no men siden du allerede har fått de på er vel ikke akkurat det så nyttig... Er ferdig med anlegget nå. kjøpte adaptere på bassbrothers.no herlig å bli ferdig Det ble da til slutt skifta cd-spiller (pioneer DEH-3900MP), jbl komponentsett i framdørene, 6,5" + 1"diskant (JBL GTO-6507C Component system), skifta høytalerne i bakdøra, 5,25" (JBL GTO-527). Har også bygga basskasse med 2x12" fra Infinity (Infinity Reference 1250Wx2) og Infinity forsterker (Infinity Reference 475A). Det ble bra trøkk for å si det sånn Tror jeg må feste skiltet på bagasjeluka slik at det ikke faller av, rister skikkeli godt! Noen andre som har fiksa anlegg i din Vectra? hva gjorde dere? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Jeg likte ikke diskanten på det gamle GTO settet, men du værden hvor mye juling det 6,5 tålte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå