richardhal Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Hei, jeg driver og skal skrive ut et bilde i a4 der jeg bruker croptool og setter inn de riktige målene på toppen, samt resolution til 300. Problemet er at når jeg drar bortover for og lage en selektering så vil den ikke gå bortover hele bildet, Den går veldig mye opp men den tar bare med seg halve bildet, Det er heller ikke noe justering på midten når jeg har valgt den til og lage den i a4. Jeg har en str. på bildet på ca 3800X 2500 Har prøvd og endre bilde str. til noe lavere men heller ikke dette var til noe nytte. Er det noen som har en ide på hvordan jeg kan få dette i orden.? Endret 22. februar 2008 av richardhal Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Har du satt riktige mål på høyde og bredde? Og ikke omvendt. Lenke til kommentar
richardhal Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Yepp det har jeg. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Fjern oppløysningstalet (300), og prøv på ny. Lenke til kommentar
richardhal Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Det funket kjempe bra men når kan jeg bruke 300 da på resolution, en adobe instructor sa det at den bør alltid stå på 300. Hva er defaulten på den når det ikke står noe der? Og hva kan jeg gjøre slik at jeg kan kjøre den ut i 300? Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Er litt usikker på dette, men slik eg forstår det tilsvarer A4 ved 300ppi (pixels per inch) ein viss storleik i pikslar, og om du stiller beskjæringsverktøyet inn på det vil du få eit utsnitt som tilsvarer akkurat denne storleiken. Trur du kan endre oppløysningsverdien for dokumentet med Image --> Image size. Men skal du skrive ut biletet er det nok ogso mogeleg å bestemme oppløysninga (dpi/ppi) i utskriftsdialogen. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Er litt usikker på dette, men slik eg forstår det tilsvarer A4 ved 300ppi (pixels per inch) ein viss storleik i pikslar, og om du stiller beskjæringsverktøyet inn på det vil du få eit utsnitt som tilsvarer akkurat denne storleiken.Ja, tja, den vil interpolere bildet til gitt oppløsning. Jeg vil anbefale at man generelt ikke bruker denne, da det ikke tilfører noe mer informasjon. Skal man trykke store forstørrelser kan det ha noe for seg, men da snakker vi forstørrelser i A2 eller mer (med mindre man har croppet bildet *mye*). Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Takk for oppklaringa. Har aldri brukt verktøyet på den måten, og har ikkje tenkt noko meir over korleis det fungerer. Lenke til kommentar
richardhal Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Ok da har jeg fått litt mer forståelse for denne funksjonen, Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå