gunners19 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hei. Vi har på jobben vår en fast ftpoverføring som går hver natt fra ett program, dette går gjennom ett ftp-program basert på IE tydligvis. Jeg sier tydligvis, fordi plutselig en dag merket vi at denne overføringen ikke gikk lenger, og etter langt om lenge med problemløsning fant jeg ut at det var IE 7.0 som var synderen. Da jeg reinstallerte 6.0 fungerte alt igjen. Det er ikke meg som har satt opp denne overføringen, så helt hvordan den virker tør jeg ikke si. Det jeg lurer på da er om noen her inne har erfaring med det samme og om de har funnet ut noen form for løsning på dette problemet? Feilmeldingen jeg får gir meg ikke noe annet enn en tallkode ala dette "2136554". Oppsettet hos oss er basert på anonym pålogging og det virker som det bare er nedlasting som ikke fungerer, opplasting går greit. Har googlet litt og forstått at det er flere som har problemer med ftp-overføring basert på IE og etter 7.0, men ikke funnet noen løsning som fungerer hos meg. Antar det er noe sikkerhetsgreier som lager problemene. Så hvis det er noen her inne som kunne hjulpet meg, hadde jeg blitt veldig takknemlig! Mvh en som ikke kan så mye om ftp Hei. Vi har på jobben vår en fast ftpoverføring som går hver natt fra ett program, dette går gjennom ett ftp-program basert på IE tydligvis. Jeg sier tydligvis, fordi plutselig en dag merket vi at denne overføringen ikke gikk lenger, og etter langt om lenge med problemløsning fant jeg ut at det var IE 7.0 som var synderen. Da jeg reinstallerte 6.0 fungerte alt igjen. Det er ikke meg som har satt opp denne overføringen, så helt hvordan den virker tør jeg ikke si. Det jeg lurer på da er om noen her inne har erfaring med det samme og om de har funnet ut noen form for løsning på dette problemet? Feilmeldingen jeg får gir meg ikke noe annet enn en tallkode ala dette "2136554". Oppsettet hos oss er basert på anonym pålogging og det virker som det bare er nedlasting som ikke fungerer, opplasting går greit. Har googlet litt og forstått at det er flere som har problemer med ftp-overføring basert på IE og etter 7.0, men ikke funnet noen løsning som fungerer hos meg. Antar det er noe sikkerhetsgreier som lager problemene. Så hvis det er noen her inne som kunne hjulpet meg, hadde jeg blitt veldig takknemlig! Mvh en som ikke kan så mye om ftp > Kan gjerne føye til at overføringen er fra en klient til en server. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hvis du googler på feilmeldingen får du ofte greie svar.... :-) Lenke til kommentar
gunners19 Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Hvis du googler på feilmeldingen får du ofte greie svar.... :-) Dessverre ikke i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå