PyrionZ Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Har tenkt på å sette på ei vifte på andre siden på Noctua kjøleren min, men jeg er usikker på hvilken vei jeg burde sette den til å blåse: / Noen som kan si meg det? Selv trur jeg at hvis jeg setter den til å blåse fra kjøleren( samme vei som den originale vifta) så vil jeg ikke oppleve noe annet enn at den drar ut igjen lufta litt fortere og bare blåser den ut av kabinettet. Right? Takker for svar! Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Du må enten setten den til å blåse ned på kjøleren, eller ut. Ikke mot den andre i alle fall! Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Men, hvis man tenker logisk, Når to luftstrømmer møtes så vil de gå ut til sidene.. Og da vil jo det kjøle ned ribbene på hele kjøleren... Så, noen som vet? Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Nha, ikke helt logisk. Den ene vil nøytralisere den andre, og luften vil bli ganske stillestående. Du kan prøve, men jeg tror du vil få en økning på rundt 5-10 grader. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Men, hvis man tenker logisk, Når to luftstrømmer møtes så vil de gå ut til sidene.. Og da vil jo det kjøle ned ribbene på hele kjøleren...Så, noen som vet? Du er helt på bærtur. To vifter må jobbe samme vei, i ett push-pull system. Noe annet vil ikkje fungere. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 To vifter må jobbe samme vei, i ett push-pull system. Noe annet vil ikkje fungere. Godt at noen virkelig setter på plass skapet. I Scythe Ninja sin bruksanvisning er dette faktisk angitt om jeg ikke husker feil at man skal gjøre det slik. Og Noctua og Scythe Ninja er identiske i virkemåte. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Okei, jeg som har tenkt galt her da.. Så da vil jeg få den kjøligere om jeg setter på ei vifte til å dra ut igjen lufta til den andre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå