Gå til innhold

Byttet fra usb til esata på ekstern disk, unallocated!

Caliber

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg trenger sårt hjelp her. Har en 500gb Seagate Freeagent ekstern disk med usb og esata. Jeg har til nå brukt usb, men etter at jeg byttet hovedkort fikk jeg muligheten til å bruke esata. Når jeg koblet til disken med esata, dukker disken opp som unallocated, og alle filene mine ser ut til å være borte! Er dette mulig, og hvordan kan jeg hente tilbake filene som var på disken? Har prøvd å koble disken til en annen maskin og å bytte tilbake til usb, men samme resultat. Er evig takknemlig til den personen som klarer å assistere meg her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er et diagnoseprogram som inspiserer partisjonstabeller og bootsektorer. Gjør det mulig å finne ut hva som er galt.

Last ned denne filen, kjør programmet, og legg MBRlist.txt og BPBxlist.txt filene som vedlegg i svaret.

http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip

Takk skal du ha Hårek.

Får jeg så svaret ditt har jeg allerede funnet frem til programmet "rescue my files", som fant alle filene så jeg fikk sikkerhetskopiert de over til de andre diskene mine. Når det er ferdig får jeg bare formatere den på nytt og håpe at noe lignende ikke intreffer igjen. Har du noen anelse om hvorfor problemet oppstod i utgangspunktet?

Lenke til kommentar

Nei, man vet jo ikke engang hva som har skjedd uten å se på de sektorene.

Ofte er det MBR eller bootsektor som slettes, da kan TestDisk enkelt ordne opp og man trenger ikke hente ut filene.

MBRlister har avslørt mange rare feil, men det er ingen som vet hvorfor det har skjedd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...