AvidGamer Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hei! Har kommet over litt problemer med spill for tiden og jeg lurer på om det er skjermkortet som rett og slett blir for varm. Jeg ble anbefalt av komplett.no å installere ntune og se om det kommer opp noe feil. Det første som skjer er at det er RØDT på "MCP PCI-E: 2500.000 MHz" Men hva nå? Hva betyr dette? I beskrivelsen står det at den kjører over det godkjente toleransegrensen! Det er ingen instillinger eller andre funksjoner på ntune programmet som kan hjelpe. Jeg går på "instillinger", men der er det bare log valg og utseende muligheter for programmet. Jeg har ikke overklokket eller noe med kortet. Har en "EVGA GeForce 8800Ultra 768MB Superclocke" Noen tips? Lenke til kommentar
Megern Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 1. Avinnstaler ntune. Dette er et forferdelig program og det hender at man må legge inn operativsystemet på nytt pga ntune. 2. Last ned rivatuner ( http://downloads.guru3d.com/RivaTuner-v2.0...wnload-163.html ) Etter at du har lagt inn rivatuner og startet det så kommer hovedmenyen opp. I øverste halv del(ca midt på) av rivatuner hovedbildet så skal du trykke på en liten "trekant" som det står cuostumize ved siden av. Da kommer det opp en linje med noen ikoner på, trykk så på ikonet med en chip på og et forstørrelsesglass. Der skal du kunne se temperaturen på skjermkortet ditt i en fin graf. 3. For å øke viftehastigheten med rivatuner så trykker du på samme "trekant" som i stad, men nå trykker du på det første ikonet til venstre. Altså det som er bildet av et kort på. Da kommer du inn på en tab som heter fan. Huk av "Enable low-level fan control" og trykk detect now. Så merker du av fixed og da kan du stille hvor fort vifta skal prosent vis. Si ifra vis jeg skal legge til noen bilder. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Det var jo kanon flott! Takk! Nå har jeg viften på 100%, så får jeg se hvordan det går. Når jeg er inne på graf så er det en gul advarsel symbol på Core clock/shader domain, og den er hele tiden på toppen. Alle de andre er grønne og er ca midt i. Men jeg regner med at det er pga at kortet er overklokket orginalt? Endret 21. februar 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Megern Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Det gule advarsel symbolet kommer av at kortet er fabrikk overklokket ja, ikke noe å bry seg om. Hvis det viser seg og fortsatt være problemer kan du klokke ned via rivatuner også. Hvordan underklokke med rivatuner: 1. Finn den andre trekanten 2. Trykk på skjermkort symbolet 3. Huk av for "Enable driver-level hardware overclocking" og trykk på detect now. 4. Sjekk at du har performance 3d i scroll boksen 5. Sett ned verdiene en del (Core 575, Shader 1350, Memory 900) Edit: Vis noe ble uklart så bare spør igjen, men har ikke så god tid nå. Endret 21. februar 2008 av Megern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå