DesertGlow Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Er det noen som vet om det er mulig å lagt Photoshop-effekten Lens Blur på et bilde ved hjelp av et Adjustment Filter eller Smart Filter? Lens Blur er den eneste av valgene som er grået ut av blur-effektene ved bruk av Smart Filter, og jeg kjenner ingen mulighet til å legge filtre i adjustment layers... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Du kan tydelegvis aktivere det på eit vis. Les her for korleis ein kan gjere det (og kvifor det ikkje er aktivt i utgangspunktet): http://photoshopnews.com/2007/11/28/smart-...ns-blur-filter/ Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Merkelig sak. Nå har jeg eksperimentert litt med begge funksjonene, og jeg kan ikke si at jeg helt ser fordelen med å bruke Depth Map fremfor et Smart Filter med en Layer Mask, utover at du ser litt bedre hva du faktisk gjør når du benytter en Depth Map i selve Lens Blur-funksjonen. Men dette er uansett irrelevant, for det er jo en fordel å legge på Lens Blur med Depth Map gjennom Smart Filters fordi du da både kan slå det av senere, og ikke minst endre. Da sitter du igjen med en relativt obskur oppdateringsproblematikk hvis du går inn og gjør pixelendringer i etterkant, men det er jo uansett noe du ikke får mulighet til å gjøre i samme grad uten Smart Filter. I just don't get it... Takker for lenkene i alle fall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå