Gundersen Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hei! Er i ferd med å gå til innkjøp av en ekstern harddisk. Dermed lurer jeg på hvilke hastigheter som er å få på denne typer disker. Er det noen stor forskjell mellom USB2 og firewire? Hva er det folk her på forumet anbefaler med tanke på grensesnitt? Lenke til kommentar
k0n Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Vil anbefale USB2, Firewire hvis du ønsker stabilitet. I teorien så har USB2 480Mbit hastighet, mens firewire har 400Mbit (Hvis ikke du har firewire 800, som stortsett bare finnes hos MAC) USB2 kan jeg tenke meg at du tjener på overføring av mange små filer (1-50Mb), og firewire hvis du skal overføre store filer (500 +). Endret 21. februar 2008 av k0n Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Firewire har som oftest en større reell overføringshastighet enn USB2. Såvidt jeg vet er Firewire faktisk bedre skikket enn USB2 på en lengre datastrøm enn USB2 (firewire har "handshake" på begynnelse og slutt, mens USB2 har kontinuerlig "handshake"). Hva dette har å si i praksis ved vanlig bruk er nok minimalt, men feks ved videoredigering er Firewire absolutt anbefalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå