DesertGlow Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Dette er et fenomen som har irritert meg en stund. Hva er hurtigknappene for å gjøre brush-størrelsen på ting i Photoshop større og mindre? De amerikanske hurtigtastene der benytter [ og ], men de fungerer ikke på norske tastatur siden de ligger under gjemt under en AltGr-kombinasjon. Noen tips? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Edit --> Keyboard shortcuts. Frå nedtrekksmenyen vel du Tools, og scroller til nesten nederst i lista. Her vil du finne increase og decrease brush size, og det same for hardness. Endre til dei tastane du sjølv vil bruke, t.d. Æ og Ø. Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Edit --> Keyboard shortcuts. Frå nedtrekksmenyen vel du Tools, og scroller til nesten nederst i lista. Her vil du finne increase og decrease brush size, og det same for hardness. Endre til dei tastane du sjølv vil bruke, t.d. Æ og Ø. Takk for dette, dette har også alltid irritert med mht at [ og ] ikke fungerer. Valgte Å for større, Æ for mindre (pga. hvordan disse ligger på tastaturet, P = Større hardhet (bruker aldri Pen tool) og Ø mindre hardhet. Glimrende ! /L Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) P = Større hardhet (bruker aldri Pen tool)Ein kan jo kombinere med t.d. shift for å lage desse, so ein slepp bruke tastar som allereie er i bruk. Redigert: Eg nemnte forresten dette i denne tråden. Endret 21. februar 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Ah, takk, det burde jeg jo ha tenkt meg til selv Lenke til kommentar
Ghazaa Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Er det noen som vet om det er mulig å regulere penselstørrelsen med rullehjulet på musa på ett eller annet vis? Det ville jo vært perfekt!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå