Gå til innhold

Intermittent Fasting - informasjons- og erfaringstråd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

En på iform, med navn beefcake som har mye peil på dette nevnte at shaken om morgen ødelegger oppelegget. At man ikke skal spise noe. Hva mener dere om det?

Ja det "ødelegger" hele opplegget, da du bryter fasten som er hovedpoenget her. Men så lenge det er protiner er det ikke så farlig, som hvis det hadde vært 25 gram karb. ;)

Kaffe går fint, da det ikke inneholder kcal.

 

 

Hvis vi har trening på skolen som er moderat eller hard så drikker jeg gjerne en shake og spiser en banan. Men som regel er det bare kaffe og snus på morningen for min del. Snusen er hellig på IF-diett.

 

 

Okey, takker for hjelp. Sitter på jobb nå, hoppa over shaken idag, bare en kopp kaffe. Siden jeg ikke har noe særlig stor aktivitet så hopper jeg over den.

 

Hvordan er det og bryte denne fasten noen sjeldene ganger? Har et godt forhold til kokkelærern her på skolen vi jobber, siden jeg er så glad i mat. Av og til så får jeg store tallerkner med ytrefilet, fløtegratinerte poteter, grønnsaker++

Føler det er litt sært og takke nei til et såpass fint måltid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe problem, men du kan også definere at spise perioden din skal f.eks være fra 14.00 til 22.00, så faste fra 22.00 til 14.00. Men som sagt hovedpoenget er 16 timers faste, og pass på at mesteparten av maten du inntar ligger rundt treing.

 

PS, jobber du som IT-ansvarlig?

Lenke til kommentar

Jepp, ser poenget. Skal ta og lese enda grunndigere en det har gjort, har fått lest endel men mye og lære igjen som med mye annet.

Har tatt bilder av ryggen og fremside i ca starten av Mars så jeg får sett forskjellene. Kan sikkert fått lagt ut også.

 

Ja, el er snart ferdig som IKT-lærling. Sløve greier. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg bryter fasten til tider. Har kanskje skjedd en fem ganger siden jeg startet for et par måneder siden. I går døgnet jeg og brøyt fasten. I dag er den også brutt. Ligger på lite kcal når jeg bryter den, though. De to siste ukene har jeg ikke løftet en finger, vært på fylla og likevel gått ned 1.5 kg. Hail IF.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er ulempene større enn fordelene med en proteinshake på morgenen under periodisk faste?

Kort sagt, tar du en shake på morgen er det ikke preiodiskfaste. Hele cluet er med opplegget er nettopp faste :)

Kunne du forklart litt nærmere hvorfor selve fasten er så viktig?

 

Jeg trodde poenget med fasting var å konsentrere næringsinntaket til etter styrketrening, ved å ligge i litt overskudd på treningsdagene og underskudd på de andre. Dermed ligger du totalt sett i underskudd.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hey, da jeg på den igjen. Gikk faktisk ned ganske fort når jeg drev med dette sist, vekta sto d merkelig nok på noe av det samme om morgenen men jeg kunne se at jeg ble tynnere(mer definert).

 

Grunnen til jeg sluttet var at jeg startet på et tøft styrkeprogram(5x5) som krevde MYE næring for og vokse.

Nå er jeg igang igjen med litt lettere økter+ mer kardio, så er spent.

 

Til dere som fortsatt holder på, fått bra resultater?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hey, da jeg på den igjen. Gikk faktisk ned ganske fort når jeg drev med dette sist, vekta sto d merkelig nok på noe av det samme om morgenen men jeg kunne se at jeg ble tynnere(mer definert).

Etter min erfaring bør man ikke veie seg på morgenen når du holder på med IF.

 

Husk på at du har spist kanskje spist to store måltider og drukket mye fra kl 6 til du legger deg. Jeg kan veie f.eks 0,5 kilo mindre 4-5 timer etter jeg har stått opp. Så prøv noen dager å veie deg rett etter du har stått opp, og prøv å veie deg rett før ditt første måltid. Dette etter min erfaring blir mer korrekt. Men det er selvøgleig noen variabler man må ta høyde for, f.eks hvis du har drukket 2 liter vann rett før du veier deg. ;)

Endret av kengdal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...