Kennet_H Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Det skulle jeg betale og. Ringte de(på cc gjøvik) og spurte om de hadde det inne (spesifiserte at det skulle være til ps3). og det hadde de men kunne ikke selge meg det siden det ikke hadde release før dagen etter. Og det er jo greit nok tenkte jeg og spurte en gang til for sikkerhetsskyld om de hadde til ps3. Og det sa han de hadde. Jeg dro dit dagen etter for og kjøpe spillet og får høre vi har IKKE guitar hero 3 til ps3 Så jeg blir litt småirritert og spørr hvorfor i h....... jeg fikk høre 2 ganger at de hadde det i går?! Men han fyrn sier at han ikke viste hvorfor jeg hadde fått beskjed om det og at han ikke jobba dagen før. Men jeg syntes han hadde mistenkelig lik stemme og skal vedde på at det var han! Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Er det ikke slik at www.yesasia.com og www.play-asia.com ikkesender spill etc. til EU/EØS landene for en eller annen grunn, der i blandt Norge? Etter en liten sjekk på infosidene til begge butikkene, så tviler jeg dette er et problem. Qxl.no lagt til. Endret 26. februar 2008 av Tallyho Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 noen som vet levringstiden hos playx ca. er? Bestilte i kveld, bor i Oslo. Gleder meg til warhawk og mic! Lenke til kommentar
Megaknut Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Hvordan er det med toll og slik fra videogamesplus? Hvordan går hele prosessen fram? vil jeg få ekstrakostnader i tilleg til spillpris og frakt på 7,49 Canadiske Dollar? Endret 26. februar 2008 av Megaknut Lenke til kommentar
Megaknut Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) noen måte å unngå toll/moms og alt det derre? slik at prisen kun blir frakten på 7,49 Canadiske og spillprisen? Endret 26. februar 2008 av Megaknut Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Det vanligste trikset som mange gjør er å be pent om de kan merke pakken som gave, da vil slippe toll og moms. Men husk at selv om vgp har blitt stillt dette spørsmålet hundrevis av ganger så er det fortsatt ulovlig i Norge;) Lenke til kommentar
Megaknut Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 men selv om de har fått dette spørsmålet mange ganger så gjør de det alikevel, eller? mye er moms og toll og alt det de onde lederne våre pålegger oss på? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 men selv om de har fått dette spørsmålet mange ganger så gjør de det alikevel, eller? mye er moms og toll og alt det de onde lederne våre pålegger oss på? 25% moms. VGP merker pakken automatisk sånn at du slipper dette, trenger ikke spørre dem. Lenke til kommentar
Megaknut Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Helt sikker på dette? Så det betyr at jeg kun betaler spillpris + internasjonal shipping rate? et lite regnestykke Så på et spill som koster 39.99 canadiske dollar vil jeg altså betale 39,99(spillpris)+7,49(int. ship. rate)= 47,48 canadiske dollar = ca, 250 norske kroner? Endret 27. februar 2008 av Megaknut Lenke til kommentar
nemiarwen Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Helt sikker på dette?Så det betyr at jeg kun betaler spillpris + internasjonal shipping rate? et lite regnestykke Så på et spill som koster 39.99 canadiske dollar vil jeg altså betale 39,99(spillpris)+7,49(int. ship. rate)= 47,48 canadiske dollar = ca, 250 norske kroner? JA Lenke til kommentar
Megaknut Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) har du selv bestilt derfra? vil nødig komme opp i noe tull hvor jeg ender opp med å betale en giga-sum fordi jeg bare regna med at jeg slapp å betale toll. Endret 27. februar 2008 av Megaknut Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 har du selv bestilt derfra? vil nødig komme opp i noe tull hvor jeg ender opp med å betale en giga-sum fordi jeg bare regna med at jeg slapp å betale toll. Det er sikkert bestilt noen hundre spill derfra fra folk på forumet og ingen har endt opp med å betale noe ekstra. Lenke til kommentar
Megaknut Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 hmmm...da virker det jo veldig greit : ) hvorfor i alle dager kjøper folk spill fra norske sider da?`jeg har ikke funnet noe som er billigere/like billig i norge? kan riktignok hende at det tar litt lenger tid å motta spillet men? Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Ola Nordmann føler seg vel tryggere når han bestiller fra norske sider tenker jeg Ofte går det like fort å kjøpe fra USA som fra norske butikker. Jeg handler kun spill fra utlandet Lenke til kommentar
Megaknut Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) da blir det nok assassins creed og fight night round da gleder meg som bare det til april/mars jeg nå! Army of two, GTA4, Condemned, GT: prolouge og sikkert noe mere jeg glemmer! Endret 27. februar 2008 av Megaknut Lenke til kommentar
Megaknut Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 noen som vet hvordan det er med å bestille f.eks 2 spill på en ordre? eller burde man bestille disse spererat med tanke på sending/toll/gud veit? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 noen som vet hvordan det er med å bestille f.eks 2 spill på en ordre? eller burde man bestille disse spererat med tanke på sending/toll/gud veit? Hos Videogamesplus.ca kan du bestille så mange du vil. De merker pakken med Toygame og 20 dollar. Lenke til kommentar
Megaknut Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 om du leser litt opp her så kan du se alle mine bekymringer. Så det at de merker pakken med toygame og 20 dollar betyr hva for meg? (beklager om jeg virker dum. Det faktum at jeg faktisk er ganske tett i skallen er noe de fleste vil oppleve. Beklager dette på det sterkeste) Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 om du leser litt opp her så kan du se alle mine bekymringer. Så det at de merker pakken med toygame og 20 dollar betyr hva for meg? (beklager om jeg virker dum. Det faktum at jeg faktisk er ganske tett i skallen er noe de fleste vil oppleve. Beklager dette på det sterkeste) Det betyr at du slipper å betale toll for pakken Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 det er fordi 20$ = 108kr = mindre enn 200, som er grensa for å måtte betale avgifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå