Gå til innhold

Billige Playstation-spill. [all diskusjon rundt import og butikker forbudt]


Tallyho

Anbefalte innlegg

Så yesasia sender i utgangspunktet til Norge.

Men som dere nevner, så er det enkelte ting de ikke sender. Dette står jo da klart og tydelig når du ser på produktet. Står det ikke at "we do not ship to the following:" og nevner Norge, så kan de altså sende.

 

Eksempel: GTA4 (US version) sender de ikke overhode til noen land i Europa. Mens GTA4 (Asian version) sendes.

Virker som de spillene som er "US version" en del ganger ikke vil være mulig for oss å kjøpe. Jeg vet ikke om dette gjelder alle spillene som er "US version", men er godt mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
når ble 27 pund 55 kroner? (ref. til conan i første posten)

 

Det ble 55 kroner når den stod oppført med en utsalgspris på 4.9£. Den har steget til fullpris nå nylig.

 

Men takk for at du gir beskjed :thumbup:

 

edit: skrev feil.

Endret av Tallyho
Lenke til kommentar
slik kursene er i dag er det bare å si 10 kr... slik den har variert de siste 2 mnd har det vært pluss munus 5 kr på ca 200..

 

min erfaring er at koster en vare mellom 200 og 220 kr så gidder ikke tollvesnet å bruke tid på å fortolle den..

Så det er ingen fare ved å bestille filmer fra play.com som koster rundt 22-24£ inkl. frakt?

Lenke til kommentar
min erfaring er at koster en vare mellom 200 og 220 kr så gidder ikke tollvesnet å bruke tid på å fortolle den..

 

 

Har du gjentatte ganger fått igjennom ting på oppunder 220kr? Jeg er i allefall nøyaktig for å unngå 200-grensen. Jeg måtte betale 130kr mva og gebyrer på en forsendelse til 201kr. Det hjalp ikke å klage heller. Svaret var at ett sted gikk grensen, og ingen unntak.

 

 

 

 

Edit: Før gjerne opp www.blahdvd.com på oversikten. Fikk kjapt og billig GT5p derfra.

Endret av kjerts
Lenke til kommentar

de gangene jeg har måtte batalt noe så er det på 300 - 350.. ligger på under 100.. som regel 70 kr..

 

220 er kansje å drøye den litt men bestiller du i dag for 20£ så er jeg sikker på om at du ikke trenger å betale noe for (ikke sjekka kuren i dag men ligger å vipper på 10 kr)

 

husk vist du kjøper 20 spill for 20£ hvær på play sendes alt seperat så du slipper toll på alt!

Endret av BoC_SantaCruz
Lenke til kommentar
de gangene jeg har måtte batalt noe så er det på 300 - 350.. ligger på under 100.. som regel 70 kr..

 

220 er kansje å drøye den litt men bestiller du i dag for 20£ så er jeg sikker på om at du ikke trenger å betale noe for (ikke sjekka kuren i dag men ligger å vipper på 10 kr)

 

husk vist du kjøper 20 spill for 20£ hvær på play sendes alt seperat så du slipper toll på alt!

 

Ja, denne uken skal det gå akkurat:

http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltarif...;epslanguage=NO

 

GBP BRITISKE PUND 19.05.2008 25.05.2008 1 9,880

Lenke til kommentar

kan ikke garantere noe men har vel 5 - 6 ganger bestilt varer i 210 - 220 kr klassen uten å ha fortollet.. alt over 300 har jeg måtte fortollet.. men uansett så er kansje play en av de beste internett butikkene spør dere meg! anbefaler den i allefall! men tull vesenet er ikek helt bra.. hehe.. er ikke så politisk av meg men skulle ønske sv hadde fått gjennom det de prøvde på for noen år siden, da prøvde de og heve toll grensen til 1000 kr..

Lenke til kommentar

jeg har betalt toll for 204, 209 og diverse summer mellom 210-220 ...

 

Litt OT: verste opplevelse var da avsender hadde skrevet "GIFT" på pakken etter ønske. Men viste seg at det var skrevet med tusj på selve pakken og ikke på fraktseddel. Når de ikke hadde spesifisert frakt på forsendelsen heller (som var min andre request), endte jeg med å betale toll for 350 kr + tollgebyr for en vare til 20£ (kursen lå vel på rundt 11,3)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...