Liddell Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Heisann! Jeg har en snart to år gammel bærbar PC, som jeg ønsker å oppdatere RAMen på. Den er bare på 2x256 MB, og jeg Ønsker å ha 1-2 GB minne. Har brukt SIW og funnet ut at jeg kan ha inntil 2048 MB, så det er ingen hindring. Min PC er en HP Pavillion dv1000. RAMmet som står i, er 2x256 SDRAM DDR PC2700, ifølge SIW. Så jeg lurer på: Kan jeg bruke dette RAMmet, og kan jeg montere det selv? Evt, koster det mye å få det montert? Og har noen et forslag til et annet billig og brukbart RAM til min PC? Til slutt: Vil min PC bli noe bedre til spill osv. ved oppdatering av RAMmet? Håper på raskt svar! På forhånd Takk! Endret 24. februar 2008 av Kjetil91 Lenke til kommentar
avRack Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Du skal nok klara å montera det fint sjølv:) Du kan sjå på undersida av pcn din, om du har ei lita luke eller noko der det står RAM/memory eller noko sånt. Mulig det også er berre ein liten firkant med nokre strekar på. Du kan opna den og sjå om RAMen er der, og prøva å ta ut RAMen som er der, så finn du fort ut om du klarar å montera det sjølv! RAMen du har funne, passar nok ikkje, då den er for stor. Kjenner ikkje til nokre bærbare pcar som brukar RAM som er så fysisk stor. Det du skal ha er nok slik RAM: Corsair 1GB Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Takk for svar. Men lurer på en ting til: Må jeg bytte begge RAM-brikkene, så de er like, eller kan jeg beholde den ene på 256-MB og ha ei på 1GB? Jeg selv er temmelig blank når det gjelder dette med RAM, som du sikkert skjønner Lenke til kommentar
avRack Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hadde eg vert deg, ville eg klart ha bytta ut begge to og satt inn 2 stk 1 GB brikker:) Du vil nok merka ein goood del forskjell frå 512 til 2048 MB! I alle fall i spel og når du driv med fleire tyngre applikasjonar samtidig. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) OK, takk for svar. Mulig skjermkortet mitt også er litt dårlig, men det er så dyrt å bytte at det bare kan være Forresten, noen som vil kjøpe 2x256 SDRAM DDR PC2700? Et siste spm: Må man innstallere RAMmet på et eller annet vis? Eller bare sette det inn? Endret 21. februar 2008 av Kjetil91 Lenke til kommentar
avRack Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Berre putte det rett inn og på rett plass og slik at det står korrekt i, så skal maskina finne RAMen med eingong og installere"" det sjølv ! Hehe, trur nok du kjeme til å slita med å få solgt ramen din! Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Ja, var bare litt for spøk det! Men er det noen andre har inne som vet om noen billigere RAM-brikker eller andre steder å kjøpe denne? ER jo 300 kr i etableringsgebyr på komplett.no ! Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) HVA??? Etableringsgebyr? Hvor har du fått det fra? Endret 21. februar 2008 av Atzz Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Stod på siden. Frakt kr xxx pluss etableringsgebyr kr 295. Men kanskje jeg som har misforstått? Fra komplett.no: "kr 529,- Finansieringspris: kr 19,-/md. (36 md.) I tillegg kommer kr 45 i termingebyr og kr 295 i etableringsgebyr pr kunde. Kredittkjøpspris: kr 2.603. Fullstendige kjøpsbetingelser og effektiv rente. Ved kjøp av flere produkter vil kredittkjøpsprisen bli lavere." Endret 21. februar 2008 av Kjetil91 Lenke til kommentar
muskelnerd64 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) OK, takk for svar. Mulig skjermkortet mitt også er litt dårlig, men det er så dyrt å bytte at det bare kan være Forresten, noen som vil kjøpe 2x256 SDRAM DDR PC2700? Et siste spm: Må man innstallere RAMmet på et eller annet vis? Eller bare sette det inn? Ser at du har SDRAM DDR2700, også la jeg merke til at avRack sa du skulle ta SO-Dimm ram. Dette blir meget feil, for SO-Dimm er beregnet for bærbar.Disse burde heller passe bedre. Men som avRack skrev, så hjelper det meget i spill og andre heftige belastninger.Rammen er bare og sette inn. Endret 21. februar 2008 av muskelnerd64 Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Muskelnerd: Jeg har jo bærbar da... Men, tror du at du kan legge ut linken på nytt, den virker ikke? På forhånd takk! Lenke til kommentar
muskelnerd64 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Muskelnerd: Jeg har jo bærbar da... Men, tror du at du kan legge ut linken på nytt, den virker ikke? På forhånd takk! Oki,Da har jeg misforstått hele greia ettersom det ble sakt at det er SDRAM DDR brikker. Men her er linken i alle fall. https://prisguiden.no/product.php?productId=39708 Men da blir jo dette totalt feil. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Prøvde minnevelgeren på Komplett.no, og endte opp med dette. Tror dere smartinger det er bedre? OK hehe. SIW sier at jeg har SDRAM i PCen nå, men jeg bør altså heller bytte til SO-DIM? Det mente i alle fall minnevelgeren på komplett. Lenke til kommentar
avRack Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Ser ut som dei er ganske så identiske, mulig den siste er ein smule raskare. Trur nok du ikkje vil merka noko særlig forskjell på dei to brikkene (den som du fann og den som eg fann). Du får bestemme sjølv kva du vil betale, ytelsesmessig ligg dei nok ganske likt! Begge skal passe i din pc! Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Den er grei. Tror jeg satser på den billigste Er nok grei den. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Stod på siden. Frakt kr xxx pluss etableringsgebyr kr 295. Men kanskje jeg som har misforstått? Fra komplett.no: "kr 529,- Finansieringspris: kr 19,-/md. (36 md.) I tillegg kommer kr 45 i termingebyr og kr 295 i etableringsgebyr pr kunde. Kredittkjøpspris: kr 2.603. Fullstendige kjøpsbetingelser og effektiv rente. Ved kjøp av flere produkter vil kredittkjøpsprisen bli lavere." åja... men det er hvis du skal ha det på avbetaling, noe som er dum med en så liten sum. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 OK, misforståelse på gang Skal ikke ha avbetaling her nei Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Prøvde minnevelgeren på Komplett.no, og endte opp med dette. Tror dere smartinger det er bedre? OK hehe. SIW sier at jeg har SDRAM i PCen nå, men jeg bør altså heller bytte til SO-DIM? Det mente i alle fall minnevelgeren på komplett. Nå må du ikke rote deg bort i feil minne! Sjekket opp manualen til HP Pavillion DV 1000 og fant manualen her. For meg ser det ut som at det er SO-DIMM du skal ha - sjekk det fysisk om du er i tvil ! Og- det er ikke snakk om at du skal "bytte" til SO-DIMM - det er rimelig sikkert at det er det du har i PC-en nå. Helt enig med at du vil merke stor bedring fra 512 til 2048 MB minne. Torfinn Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Og: Vær sikker på om du har SO-DIMM type DDR eller SDRAM før du kjøper. De har hhv 200 og 144 pins slot de skal stå i. Regner det som mest sansynlig at det er 200 pins DDR SO-DIMM du skal ha siden det ble rapportert som PC2700 i testprogrammet ditt. Atter en gang, skru av dekselet på den bærbare og se hva som står på eksisterende brikker før du handler slik at du får korrekt type. Torfinn Endret 21. februar 2008 av torfinns Lenke til kommentar
Anon25 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Jeg vurderer å oppgradere pcen min sitt ram-minne. Jeg har 512 mb og vil oppgradere med en 1 gb til. jeg lurte på om jeg kan kjøpe dette http://www.datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=...r=&sm=10524 Jeg har en Packard Bell imedia 2328 stasjonær pc. Passer kortet? Takk for svar. Endret 23. februar 2008 av Johold Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå