Gå til innhold

SLI performance mode

Candlejack

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nylig anskaffet meg 2x GeForce 8800 GTX skjermkort og fant frem på nVIDIA kontrollpanelet noen options for "Program settings" under kategorien "Manage 3D settings".

Her kan jeg sette instillinger for en del forsjellige spill.

Under program settings fant jeg noe som heter "SLI performance mode" der jeg får valg mellom følgende:

-Single-GPU (nVIDIA recommended)

-Force split-frame rendering

-Force alternate frame rendering 1

-Force alternate frame rendering 2

På default står den på Single-GPU, og jeg antar det betyr at spillet bare tar i bruk 1 av skjermkortene mine? Jeg er ikke så veldig inne på skjermkort-instillinger, så jeg vet ikke om jeg burde sette på annet en det som er anbefalt :s

Noen her som kan litt mer en meg om SLI-konfigurasjoner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

single gpu mod: This mode effectively disables SLI. Only one card will be used to render the graphics. If a game doesn't work with SLI at all, use this option.

Split Frame Rendering: means that each frame is split into two parts, and each card only renders one of those parts.An automated load balancing algorithm makes sure that the work is devided most effectively between the two cards.

Alternate Frame Rendering: each other frame is rendered by one of the two cards alternatively. So one card renders a complete image, while the other card is already rendering the following image.

Alternate Frame Rendering 2: This is working exactly like AFR. nVidia introduced this setting because it is more compatible with some games.

tatt fra http://www.nhancer.com/?dat=d_sli

håper dette hjelper deg å forstå åssen de fungerer.

lykke til

Endret av Mr_tranquilizer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...