Subbacultcha Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Heisan Har en ipod touch som jeg vil ha på det trådløse nettverket hjemme og på nett. Det er ingen problem å finne adsl routeren, men på mitt abbonement hos telenor må jeg jo bruke "oppringning" med brukernavn og passord for å få pcen på nett. Hvordan kan jeg få til dette på ipoden ? ... Ipoden er forøvrig jailbraket med v 1.1.3 så jeg kan legge inn software om det er nødvendig. Håper noen kan hjelpe .. på forhånd takk Odmund Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Oppringning? Det tar da vaneligvis routeren seg av i disse dager... Har du router? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Ipod Touch støtter bare wlan. ikke oppringt bredbånd Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Ditt problem er vel snarere "hvordan få Telenors rutermodem til å ringe opp selv". Dersom du har en gammel type (hør med Telenor, evt. om dere har fått ADSL for lenge siden), spør om å få den nye utgaven. Husker jeg ikke helt feil fra da jeg satt og kludret med det, er det mulighet for SpeedTouch-rutermodemet skal fungere i to-tre forskjellige moduser. Dessverre husker jeg da ikke detaljert hvordan man kan få til dette. Forsøk å lage en tråd i et passende forum (her, f.eks.) og vent på en luring med altfor god peiling på Telenor-rutere. Edit: Virrete forklart av meg over. Poenget er at rutermodemet kan stilles inn til å fungere ringt opp via PC eller ringe opp selv, og at jeg ikke husker nøyaktig hvordan dette kan gjøres for å slippe unna oppringingen hos klientenheten. Mulig at du må ha et nytt modem fra Telenor for å kunne få til dette, dersom du har en gammel utgave. Endret 22. februar 2008 av Dradd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå