:Francis: Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Fant denne "fuglen" i skogen og måtte bare ta bilde av den. Synes den gjorde seg best i B/W. Hva synes dere? Er det noe jeg kunne gjort annerledes? Det jeg i ettertid kunne ønske at jeg hadde gjort annerledes var å øke ISO til 200 for å få litt raskere lukkertid. Kamera: Nikon D80 Objektiv: Nikkor 18-70mm @ 70mm Blender: f/11 Lukkertid: 1/50 ISO: 100 EDIT: Glemte å legge ved bildet. Endret 21. februar 2008 av :Francis: Lenke til kommentar
si Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Litt skummel, som en forhekset nattergal eller noe...Fint bilde, og vellykkket s/h-konvertering. Noe med vinklene eller kontrastene i bakgrunnen som gjør det litt slitsomt å se på, men det gjør ikke så mye. Kunne kanskje lysnet litt på den mørkeste trestammen (til venstre for fuglen). -si Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Takk! Jeg er enig i at vinklene kanskje er litt rare med trærne i bakgrunnen, men jeg synes det ble bedre slik enn å ha "fuglen" skjev. Francis Lenke til kommentar
si Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Ja, definitivt, ikke rett opp bakken. Men kanskje hvis du dempet den kraftigste av stammene til venstre, så hadde den ikke tatt fokus. Veldig fint motiv, bra "sett". Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Takk! Jeg er enig i at vinklene kanskje er litt rare med trærne i bakgrunnen, men jeg synes det ble bedre slik enn å ha "fuglen" skjev. Har du mulighet til å lage en "rett" versjon også? Jeg lastet bildet ditt inn i PS, og rettet det opp - førsteinntrykket mitt var at det ble bedre, men fordi det er croppet såpass tett ble det jo svært halvveis, med avkuttede hjørner... Syntes ikke "fuglen" ble så skjev når trærne var rette. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg hadde ingen bilder tatt med samme blender som jeg kunne rette opp ettersom jeg hadde tatt dem tett opp til motivet i den vinkelen, men jeg har et annet som jeg tok med f/4.5. Jeg synes at "halen" kommer litt for mye ut av fokus i forhold til det andre bilde. Hva synes dere? Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 stilig bilde altså! ville kanskje prøvd å dra litt i levels for å gi treverket mer liv, men alt i alt stilig bilde. Godt observert Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Takk! Synes du/dere dette ble bedre? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Takk! Synes du/dere dette ble bedre? Ja, det synes jeg. Den økte konstrasten gir mer liv i bildet. Dette siste bildet har også et bedre utsnit. Tom Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Det gjorde seg med økt kontrast og crop ja, ellers syns jeg ikke selve motivet var særlig spennende. Kunne gjerne ha hatt enda mer kontrast og bildet er kanskje en aning for lys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå