roadflash Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hei.. Har akkurat innstalert Windows Xp Professional på norsk. Men siden jeg er "newbie" og har ikke så veldig stor peiling på data så lurte jeg på: -jeg har en 80 gb harddisk, men jeg har lyst til å dele den opp i flere volumer: c: =10gb d: =40 gb e: =30 gb.. Kan noen forklare meg grundig hvordan jeg lager til slike volumer?! -takk- Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Det beste programmet som jeg vet om er Partition Magic. Der kan du gjøre alt du vill med hardiskene dine Velkommen til forumet foresten Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Det enkleste er å dele opp før du installerer Windows. Det gjøres vanligvis med fdisk. Hvis du ikke vil installere på nytt så må du nok bruke penger på et program som f.eks. Partition Magic, som lar deg forandre størrelsen på partisjoner som allerede inneholder data. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Har akkurat innstalert Windows Xp Professional på norsk [cut] men jeg har lyst til å dele den opp i flere volumer Hmmm... Det aller enkleste er å dele opp FØR du innstallerer. Rett etter du har bootet kan du nemlig bestemme partisjonsstørrelsen. Men du kan vel bare ta å innstallere på nytt... Da ønsker vi deg velkommen i "innstallere-windows-flere-ganger-for-uken"-gjengen :-D Tror jeg innstallerte windows 5 ganger på 2 dager. Slå den, du... Ellers kan du prøve med partition magic, men den er ikke 100% til å stole på. Husk å defragmentere først! Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hvis du bruker FAT32 filsystem, så finnes det flere gratisprogrammer som lar deg forandre størrelse på eksisterende partisjoner: * Partition Resizer. * fips. Har du NTFS filsystem må du nok gå for en av de kommersielle: * Partition Magic ($69.95 USD). * Acronis PartitionExpert ($44.99 USD). Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Fins det ikke et program i WinXP som konverterer FAT32 til NTFS? Kanskje dette også kan konvertere NTFS til FAT32? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå