Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Honda VT 125 C Shadow - Erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjører opp i løpet av sommeren, og tenker på dette med sykkel.

 

Behovet mitt, og i en viss grad lommeboken, gjør at jeg begrenser meg til 125CC.

Jeg har sett på VT 125 C Shadow, og liker look'en veldig godt! Synes den bærer litt preg av å være en tyngre sykkel enn hva den faktisk er. Interessen og smaken min tilsier at jeg IKKE vil ha verken Touring, sport eller offroad-sykkel.

Jeg har lest en del brukererfaringer på nettet, men blir ikke særlig mye klokere.

 

Er det noe særlig med alternativer til denne sykkelen?

Er det noen som har erfaringer med denne, både kjøreegenskaper, forbruk og pålitlighet? (Vet sykkelen er ganske tung)

 

Takker og bukker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Regner med at den ikke er blant de sprekeste, men det er jo ikke behovet for det i min kjøring heller :)

 

Det er vel mulig å bytte potte på denne, og slenge på en 4-6hk til?

Potte kan du få kjøpt ja :) Da blir det en del grommere lyd enn originalpotta samt den vil bli litt sprekere ;)

Lenke til kommentar
Regner med at den ikke er blant de sprekeste, men det er jo ikke behovet for det i min kjøring heller :)

 

Det er vel mulig å bytte potte på denne, og slenge på en 4-6hk til?

Potte kan du få kjøpt ja :) Da blir det en del grommere lyd enn originalpotta samt den vil bli litt sprekere ;)

 

Hva er litt? noe ála det jeg sa? Og hva er ca.-prisene på noe slik?

 

Og lyd er jo viktig :D

Lenke til kommentar
De er gode å kjøre, men motoren er ikke av den sprekeste på markedet.

Det er forsåvidt ingen 4-T 125 choppere..

er ikke dette en 4-T chopper da?

http://bikez.com/motorcycles/daelim_daystar_2006.php

er ikke sikker på om det er en chopper, men vet den er 4-T og 125cc

Mulig du misforstod litt.. Det jeg mente var at ingen 4-T choppere på markedet går noe særlig bra. De holder jo i massevis, man i sammenheng med en 2-T vil de være slappe :)

 

Eksosanlegg finner du her:

http://www.deltamotor.no/honda-2/vt125c-shadow_jc29.html

 

Men om siden er seriøs vet jeg ikke.. Bare søkte.. Men det gir et lite innblikk i priser osv..

Endret av gilera
Lenke til kommentar
Mulig du misforstod litt.. Det jeg mente var at ingen 4-T choppere på markedet går noe særlig bra. De holder jo i massevis, man i sammenheng med en 2-T vil de være slappe :)

 

Eksosanlegg finner du her:

http://www.deltamotor.no/honda-2/vt125c-shadow_jc29.html

 

Men om siden er seriøs vet jeg ikke.. Bare søkte.. Men det gir et lite innblikk i priser osv..

Har sett den siden. Virker litt useriøs ;)

 

Hva er den store forskjellen på 4-T og 2-T?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

4takt har mindre bensinforbruk, lavere forurensingsnivå, mindre vedlikehold, lengre levetid på motoren, det er hva jeg vet.

2takt har dobbelt så høy ytelse som 4 takt.

Lenke til kommentar

Om du vil ha 125 kubikker "harley" sykkel så er det i mine øyne 3 valg : Yamaha Dragstar, Suzuki intruder og Honda Shadow.

 

Hadde selv en Suzuki Intruder, og den var helt grei. Ok lyd,bra plass og comfort for 2 stykker,gikk greit og var fin å se på.

 

Når jeg drev og kjørte opp til lappen kjørte jeg med en Yamaha dragstar. Den var endelig grei nok, men likte ikke den like godt som Intruderen.

 

Grunnen til at jeg skrev nettopp disse tre er at det er de som er finest, størst og går best. Sykler som Virago og Marauder er endelig greie sykler,dog litt mindre og tregere.

 

Drømmesykkelen min på den tiden var Honda shadow,men de kosta littegrann mer enn f.eks en Intruder, så jeg tok til takke med Intruderen. Om jeg skulle kjøpt meg en lettsykkel av denne typen igjen, så hadde jeg valgt Honda Shadow, nettopp fordi den både er fin og se til, har grei plass til fører og passasjer, samt den er en av få som har 15 hestekrefter, og tro meg, de ekstra hestekreftene der har litt å si.

 

Så er jo også Honda et kvalitetsmerke, og lett å få deler til osv.

 

Kjøp deg Shadow du ;)

 

Edit: Vil bare si en ting til: IKKE kjøp deg 2 taktssykkel når du er ute etter choppere. Helt feil lyd, og generelt sett usj og fy.

Endret av AlltidRett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...