osse-mon waits for alice Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hei! Jeg kjører opp i løpet av sommeren, og tenker på dette med sykkel. Behovet mitt, og i en viss grad lommeboken, gjør at jeg begrenser meg til 125CC. Jeg har sett på VT 125 C Shadow, og liker look'en veldig godt! Synes den bærer litt preg av å være en tyngre sykkel enn hva den faktisk er. Interessen og smaken min tilsier at jeg IKKE vil ha verken Touring, sport eller offroad-sykkel. Jeg har lest en del brukererfaringer på nettet, men blir ikke særlig mye klokere. Er det noe særlig med alternativer til denne sykkelen? Er det noen som har erfaringer med denne, både kjøreegenskaper, forbruk og pålitlighet? (Vet sykkelen er ganske tung) Takker og bukker! Lenke til kommentar
CFM Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 De er gode å kjøre, men motoren er ikke av den sprekeste på markedet. Det er forsåvidt ingen 4-T 125 choppere.. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Regner med at den ikke er blant de sprekeste, men det er jo ikke behovet for det i min kjøring heller Det er vel mulig å bytte potte på denne, og slenge på en 4-6hk til? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Regner med at den ikke er blant de sprekeste, men det er jo ikke behovet for det i min kjøring heller Det er vel mulig å bytte potte på denne, og slenge på en 4-6hk til? Potte kan du få kjøpt ja Da blir det en del grommere lyd enn originalpotta samt den vil bli litt sprekere Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 De er gode å kjøre, men motoren er ikke av den sprekeste på markedet.Det er forsåvidt ingen 4-T 125 choppere.. er ikke dette en 4-T chopper da? http://bikez.com/motorcycles/daelim_daystar_2006.php er ikke sikker på om det er en chopper, men vet den er 4-T og 125cc Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Regner med at den ikke er blant de sprekeste, men det er jo ikke behovet for det i min kjøring heller Det er vel mulig å bytte potte på denne, og slenge på en 4-6hk til? Potte kan du få kjøpt ja Da blir det en del grommere lyd enn originalpotta samt den vil bli litt sprekere Hva er litt? noe ála det jeg sa? Og hva er ca.-prisene på noe slik? Og lyd er jo viktig Lenke til kommentar
CFM Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) De er gode å kjøre, men motoren er ikke av den sprekeste på markedet.Det er forsåvidt ingen 4-T 125 choppere.. er ikke dette en 4-T chopper da? http://bikez.com/motorcycles/daelim_daystar_2006.php er ikke sikker på om det er en chopper, men vet den er 4-T og 125cc Mulig du misforstod litt.. Det jeg mente var at ingen 4-T choppere på markedet går noe særlig bra. De holder jo i massevis, man i sammenheng med en 2-T vil de være slappe Eksosanlegg finner du her: http://www.deltamotor.no/honda-2/vt125c-shadow_jc29.html Men om siden er seriøs vet jeg ikke.. Bare søkte.. Men det gir et lite innblikk i priser osv.. Endret 21. februar 2008 av gilera Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 da var det bare jeg som misforstod trodde du mente de ikke var noen 4-T choppere i det hele tatt Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Mulig du misforstod litt.. Det jeg mente var at ingen 4-T choppere på markedet går noe særlig bra. De holder jo i massevis, man i sammenheng med en 2-T vil de være slappe Eksosanlegg finner du her: http://www.deltamotor.no/honda-2/vt125c-shadow_jc29.html Men om siden er seriøs vet jeg ikke.. Bare søkte.. Men det gir et lite innblikk i priser osv.. Har sett den siden. Virker litt useriøs Hva er den store forskjellen på 4-T og 2-T? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 2-Takt 4-Takt 4 takterne (når det gjelder lett MC og moped, mao relativt lavt sylindervolum) så vil 4 takterne oppleves som slappe og daue i forhold til 2-takterne. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 okay. Takk. Jeg burde ha jfgi, men fant ikke noe særlig brukbare sider. JEg viste i og for seg forskjellen på 2 og 4, men lurte på den praktiske forskjellen Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg ser at du begrenser deg til 125cc, så hvor gammel er du? For er du over en viss alder å planen er og bruke sykkelen til pendling osv. vil jeg tru at en 2 takter ikke er aktuellt. Eller hva? Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 4takt har mindre bensinforbruk, lavere forurensingsnivå, mindre vedlikehold, lengre levetid på motoren, det er hva jeg vet. 2takt har dobbelt så høy ytelse som 4 takt. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg ser at du begrenser deg til 125cc, så hvor gammel er du? For er du over en viss alder å planen er og bruke sykkelen til pendling osv. vil jeg tru at en 2 takter ikke er aktuellt. Eller hva? Det er besvart i førsteposten 2takt har dobbelt så høy ytelse som 4 takt. Dobbel så høy ytelse? Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 dobbelt så mye ytelse da din perfeksjonist Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg forstår bare ikke hva du mener. Sier du at en 50cc 2T har dobbel så høy effekt som en 50cc 4T? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 I prinsippet - ja Det er fordi 2-takteren tenner hver gang stempelet er oppe. 4-takteren tenner annenhver gang.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 200cc 4t kjører mot 100cc 2t Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Om du vil ha 125 kubikker "harley" sykkel så er det i mine øyne 3 valg : Yamaha Dragstar, Suzuki intruder og Honda Shadow. Hadde selv en Suzuki Intruder, og den var helt grei. Ok lyd,bra plass og comfort for 2 stykker,gikk greit og var fin å se på. Når jeg drev og kjørte opp til lappen kjørte jeg med en Yamaha dragstar. Den var endelig grei nok, men likte ikke den like godt som Intruderen. Grunnen til at jeg skrev nettopp disse tre er at det er de som er finest, størst og går best. Sykler som Virago og Marauder er endelig greie sykler,dog litt mindre og tregere. Drømmesykkelen min på den tiden var Honda shadow,men de kosta littegrann mer enn f.eks en Intruder, så jeg tok til takke med Intruderen. Om jeg skulle kjøpt meg en lettsykkel av denne typen igjen, så hadde jeg valgt Honda Shadow, nettopp fordi den både er fin og se til, har grei plass til fører og passasjer, samt den er en av få som har 15 hestekrefter, og tro meg, de ekstra hestekreftene der har litt å si. Så er jo også Honda et kvalitetsmerke, og lett å få deler til osv. Kjøp deg Shadow du Edit: Vil bare si en ting til: IKKE kjøp deg 2 taktssykkel når du er ute etter choppere. Helt feil lyd, og generelt sett usj og fy. Endret 24. februar 2008 av AlltidRett Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 hva med Suzuki cr? det er jo 4takter harley lignende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå