Espen pai Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 en veninne av meg slapp hunden ut for og pisse på morgenen i dag, og når den kom tilbake, var den slapp og spydde ut skum... hva kan dette være? frykter det er rottegift, for naboen har tatt livet av 2 katter i området på den måten allerede for noen år siden... hva tror dere det er? hunden det er snakk om er en ca ett års shetlands sheepdog.... Lenke til kommentar
edge Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 1) WTF! 2) Vetrinærtur, med en gang. 3) Saksøk naboen, uansett! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Få kjørt bikkja til veterinær asap Arendal Dyreklinikk - www.arendal.dyreklinikk.no Centralgaten 12, Arendal - 37 02 48 05 Havstad Dyreklinikk Kystveien 156, Arendal - 37 09 70 00 Skal ikke se bortifra at det er rottegift, skum er typisk kjemikaliereaksjon Det er ofte vanskelig å diagnostisere forgiftning. I de fleste tilfeller er det mistanke om årsaken, men oftest blir den ikke dokumentert. Årsaken er at eieren som regel ikke ser at hunden spiser giften. Ofte blir slutningen trukket på bakgrunn av symptomene eller at det eksempelvis har forsvunnet utlagt rottegift. Dersom du mistenker at din hund er forgiftet bør du treffe disse tiltakene: Få hunden vekk fra kilden, dersom du kjenner den. Treff tiltak slik at ikke andre dyr eller barn kan komme i kontakt med giften. Kontakt veterinær så snart som mulig. Å finne ut hvilken gift det er snakk om kan være meget viktig for utfallet av behandlingen. Ta derfor med deg noe av giften og framfor alt emballasjen. Prøver fra oppkast, skum, avføring og urin kan også være verdifullt for veterinærens arbeid med å identifisere giften. Dersom du mistenker at noen har forgiftet hunden din, bør du ta vare på oppkast, avføring, og urin og gjøre veterinæren oppmerksom på dette slik at han kan ta blodprøver før behandlingen starter. http://jeger.tbt.no/forgiftning_av_hund.htm Endret 21. februar 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 var det jeg fryktet ja... sender henne avgårde med en gang! Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hjelpes.. Håper hun dro straka vegen til til dyrelegen. Jeg hadde tatt meg en prat med naboen. Dersom han legger ut gift slik at andre dyr får tak i det, burde han slutte med det asap for å ikke ta livet av flere. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hvis naboen bruker rottegift for å ta knekken på katter burde den naboen avlives heller ... Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 var ikke noen forgiftning... men dyrlegen vet ikke helt hva det var... men hunden er mye bedre nå heldigvis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå