oddflo Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Kan noen hjelpe meg.......? Har et hjemmenettverk med 3 pcer. Bruker xp-pro på to av dem og win 98 på den tredje. Har nå skrudd sammen ny pc som jeg ikke får til å koble til nettverket. Pc komponenter står i signatur nedenfor. Nettverket er koblet via en hub som også brukes til å koble til ADSL. Den nye pcen kobler seg til internett, men altså ikke til nettverket. Når jeg klikker på "vis arbeidsgruppe" får jeg beskjed om at arbeidsgruppe ikke er tilgjengelig, kontakt adm. osv. Har også prøvd å inst. pci nettv. kort, fikk heller ikke da kontakt. Har kjørt nettverksveiviser uten hell. Finner ingen feil i maskinvare eller bios. Har prøvd så deaktivisere ubenyttede nettv. porter i bios, dette hjalp heller ikke. Noen som har gode ideer til hvor feilen kan være..... Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hvordan har du satt ip adressene? Hvis en maskin har 192.168.0.1, den andre har 192.168.0.2 og den tredje 168.154.0.1 tror jeg du vil få ditt problem. (rett meg hvis jeg tar feil). Du kan jo prøve å sette alle maskinene til å velge ip selv eller så alle tallene untatt det siste er like. Edit: Sjekk også at de er i samme arbeidsgruppe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå