Lernes Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Sitter på lan og prøver meg på å overklokke en Q6600 med stockkjøler! Klokker i bios, på et Gigabyte GA-P35C-DS3R. Har den på 2,92 Ghz nå, da ligger den på ca 36-39 idle og 56 på 100% i Everest Ultimate stabilitets test. Hvor mye kan jeg få ut av den, og hva er ca max temp? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Det blir jo strengt tatt en grense du må sette selv hvor lenge du har tenkt å la cpu'n få jobbe for deg. Har du tenkt å kjøpe ny cpu innen 1-2 år spiller det egentlig fint liten rolle. Så lenge cpu'n er stabil har tempen da ingenting å si? Den stress testen er rimelig dårlig synes jeg for å teste cpu. Prøv orthos, prime95 el no. Må sette affinity seff da. Hvor mye du KAN få ut av den er det ingen som kan si, da alle cpu'r er litt forskjellig, og det handler om hvilken kjøling du har. Du KAN sikkert få 5-6 ghz med riktig kjøling. Men tror neppe du gidder stå og fylle på den tanken hele dagen. Er du over 50 grader er du max synes jeg. Kjører du 100% last på systemet i flere timer da vil gjerne tempen bare stige og stige, og sjansen for at systemet kræsjer likeså.For det VIL kræsje før eller senere uten god nok kjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå