Gå til innhold

Opera Mobile 9.5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det blir knallhard konkurranse i dette markedet. Men jeg tror vel Opera har et ganske godt forsprang foreløpig siden de har drevet med dette lenger enn noen andre. Netfront har hatt en tøff vei å gå for å bli en skikkelig nettleser, og det samme gjelder fortsatt.

Lenke til kommentar
Prøv å bruke Opera Mobile til å gå inn på yr.no og se på temperaturkurver/værvarsel der. Funker det?

Når jeg prøver det i Opera Mini er bildene/kurvene så små at de er helt uleselige, og jeg får ikke zoomet inn (forstørret kurvene). Spennende å høre om dette er annerledes i Opera Mobile...

Dette bør fungere bedre på Opera Mobile. Årsaken er at Opera Mini laster inn en krympet versjon av nettsiden, der også alle bildene er krympet veldig av Operas servere (før de lastes inn på mobilen). Opera Mobile viser en versjon med skikkelige bilder som ikke er ferdigtygget av servere.

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar
Prøv å bruke Opera Mobile til å gå inn på yr.no og se på temperaturkurver/værvarsel der. Funker det?

Når jeg prøver det i Opera Mini er bildene/kurvene så små at de er helt uleselige, og jeg får ikke zoomet inn (forstørret kurvene). Spennende å høre om dette er annerledes i Opera Mobile...

Dette bør fungere bedre på Opera Mobile. Årsaken er at Opera Mini laster inn en krympet versjon av nettsiden, der også alle bildene er krympet veldig av Operas servere (før de lastes inn på mobilen). Opera Mobile viser en versjon med skikkelige bilder som ikke er ferdigtygget av servere.

Innstillingene gutter. Der velger du om bildene skal komprimeres eller ikke. (I Opera Mini, finnes ikke på Opera Mobile (har en gammel versjon)). På Mini kan jeg velge bildekvalitet. Aner ikke om den gjør noe med størrelsen.

Men! Jeg kan feks gå på wap.Dagbla og se på pondusstriper. De vises i smått format. Men klikker jeg på den så får jeg valget om og laste den i orginal stand.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...