Gå til innhold

Ny type virus jeg har fått eller noe? :)

Anbefalte innlegg

Hey. okei nå skal dere virus-kyndige der ute få lov til å hjelpe meg litt..

Jeg har en stor feeling på at jeg har fått et virus siden jeg ikke kan åpne ting på pcen lenger :) Jeg har aldri hatt problemer med virus før, og har alltid klart å bli kvitt de selv, men NÅ forstår jeg intet her.

Det som skjedde var at jeg satt her på forumet og leste og svarte på seksualitet-delen av forumet. Satt også på msn og snakket med dama. Plutselig bestemte jeg meg for å kopiere noe morsomt fra diskusjon over på et word dokument, men neida word går ikke an å åpne. SÅ jeg høryeklikker på word for å trykke åpne. Men der manglet alle mulighetene mine, untatt "SEND TIL -" og Winrar sine snarveier. Etter litt om og men fant jeg ut at det ikke bare var word det var noe gale med, men absolutt alt. Ingenting kan åpnes eller brukes. Jeg hadde heldigvis oppe diskusjon så jeg tenkte at jeg skulle spørre her :) Dessuten så virker SÅVIDT firefox. 2/5 forsøk på å åpne en side ender i enten grått bilde med en strek blinkende på skjermen eller svart uten strek. Etter noen refreshs så kommer siden opp etter litt tid. Jeg kan helller ikke åpne nye vinduer/tabs inne i firefox ved hjelp av snarveiene "CTRL + N" osv.

Jeg prøvde å laste ned avast og AVG og slikt på nytt for å installere, men "nedlastninger"-vinduet er bare grått og jeg kan ikke starte installasjonen engang. Jeg har enda ikke giddet å gå bort å reboote pcen manuelt, kan ikke gjøre det herfra pga at jeg kan ikke åpne "slå av"-vinduet eller "Kjør"-vinduer..

Noen tips? MÅ jeg rett og slett formatere ?

MVH effectiv!

EDIT: På den tiden det tok å skrive det der har viruset nå fjernet SEND TIL-valget OG Winrar-mulighetene :)

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...