bajas11 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Har et problem med min trådløse internett fobindelse. Problemet er at når jeg spiller online spill så dropper nettet. Nettet dropper da i en liten stund (kan tenke meg i 0,2 sek)før det nettet er tilbake igjen men dette er nok til å utgjøre "problem with internet connection" i spill. Nettet dropper også ved vanlig internett surfing men da er det ikke merkbart i det hele tatt. Jeg har hatt en teori om at det er rutern som er problemet, men tviler sterkt ettersom jeg nylig ( igår) kjøpte meg en D-link DIR-655 uten at problemet gikk bort. Jeg har en mistanke om at radio signalet fra rutern er forstyrret, ettersom den står like ved høyttaler/ip-telefon osv. Eller skal ikke dette være et problem? Har også forøvrig ringt til min internett levrandør men alt de sier er at linja er fin. Så lurte på om noen har hatt erfaring med dette problemet , evt noen som har tips eller vet hvordan man løser dette problemet. (en annen merklig ting er at om jeg plugger Ip kabel rett fra modem til Ps3 så dropper jeg ikke.) Takker for svar;) Endret 21. februar 2008 av bajas11 Lenke til kommentar
Star Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hadde samme problem med en Dlink 635... Denne sto i hylla over en trådløs basestasjon for telefon. Statistikken for routeren viste en ganske høy packet-drop rate inntil jeg flyttet basestasjonen.. Nå fungerer det imidlertid fint, så det kan jo være verdt ett forsøk. Usikker på hvilken frekvens din router går på, men jeg har en basestasjon som operer rundt 2,4-2,5 ghz... Regner med du finner oversikt over sending/mottak på routerkonfigurasjonen din, så da er det jo bare å overvåke Lenke til kommentar
bajas11 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Hadde samme problem med en Dlink 635... Denne sto i hylla over en trådløs basestasjon for telefon. Statistikken for routeren viste en ganske høy packet-drop rate inntil jeg flyttet basestasjonen.. Nå fungerer det imidlertid fint, så det kan jo være verdt ett forsøk. Usikker på hvilken frekvens din router går på, men jeg har en basestasjon som operer rundt 2,4-2,5 ghz... Regner med du finner oversikt over sending/mottak på routerkonfigurasjonen din, så da er det jo bare å overvåke Skal testes:D, men hvor langt bort flytta du routern? Endret 21. februar 2008 av bajas11 Lenke til kommentar
burger`n Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Har mye det samme problemet. Bruker Linksys AP og et Linksys PCI nettverkskort. Det er en etasjes mellomrom, ikke store avstanden altså. Dessuten er status på signalet til en hver tid "utmerket". Trodde Linksys var et bra merke, men kunne jeg valgt noe bedre med tanke på tapet av pakker som jeg får hvert 2 minutt? Lenke til kommentar
bajas11 Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Tror egentlig det ikke er et problem med rutern, jeg har nå flytta min ruter bort fra min basesetasjon for Ip telefoni uten hell. Rutern er for øvrig helt ny innkjøpt. Jeg begynner å mistenke Ventelo for problemet, men er ikke sikker. Eller så har Ip telefonen noe med dette å gjøre. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Har samme problem med min helt nye DIR-655. Det trådløse nettet detter ut støtt og stadig... VELDIG irriterende... Funnet noen løsning på dette? Lenke til kommentar
bajas11 Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Har samme problem med min helt nye DIR-655. Det trådløse nettet detter ut støtt og stadig... VELDIG irriterende... Funnet noen løsning på dette? Nei, men innbiller meg at det er internett levrandøren min Ventelo som står for problemene, tviler sterkt på at det er noe annet. Problemet er bare det at om jeg ringer Ventelo opp så sier de at alt er "helt fint" og kommer med noen teite forslag i tillegg. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Nei, men innbiller meg at det er internett levrandøren min Ventelo som står for problemene, tviler sterkt på at det er noe annet. Problemet er bare det at om jeg ringer Ventelo opp så sier de at alt er "helt fint" og kommer med noen teite forslag i tillegg. Hvis du leser post1 så skriver du jo at det blir helt stabilt med kabel fra modem til PS3. Mao så er det forbindelsen mellom router og klient som er problemet. Lenke til kommentar
bajas11 Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Nei, men innbiller meg at det er internett levrandøren min Ventelo som står for problemene, tviler sterkt på at det er noe annet. Problemet er bare det at om jeg ringer Ventelo opp så sier de at alt er "helt fint" og kommer med noen teite forslag i tillegg. Hvis du leser post1 så skriver du jo at det blir helt stabilt med kabel fra modem til PS3. Mao så er det forbindelsen mellom router og klient som er problemet. Joda, men det viser seg nå at det mulig er at det er feil det jeg sa om "modem til ps3". For nå har jeg som sagt fått ny ruter, men problemet har ikke gått bort. Så lurer på hva som kan være problemet. Modem, "Ip telefoni"-boksen fra Telio og generelt linja fra Ventelo, er det jeg sitter igjen med etter at jeg fant ut at rutern ikke var feilien. Er det noen som har tips, evt. erfaring om noe som ligner dette? Endret 3. mars 2008 av bajas11 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå