Patrik89 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Når jeg prøver å komme inn på BIOS menyen via oppstart ved å trykke F1, så blinker bare menyen 1 gang fort så blir alt svart også må jeg restarte pcen. Jeg har prøvd å tatt ut både CMOS batteriet og reset jumper. Ingen ting hjelper. Har noen noen idè om hva som kan være galt? Skulle gjerne fått formatert pcen, men den vill ikke lese cden på startup. Patrik. Lenke til kommentar
snoopafella Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Nytter ikke å formatere. Når du ikke kommer inn i bios er det ikke på grunn av noe som er installert på harddisken. Har vært borti et par hovedkort der jeg måtte flashe bios før jeg fikk pc`n til å funke. Det ene var et intel HK, husker ikke chipset. Der ventet jeg 2 dager på at windows skulle installeres før jeg gav opp.. Deretter sjekket jeg på nette og fant at dette var et kjent problem og at jeg måtte flashe til bios av nyere dato. da funket det. Det andre kortet jeg har hatt bios trøbbel med var et amd HK, med nforce 590-sli der bios bare hang seg etter en liten stund og jeg måtte ta en kald restart. Dette ble også fikset med en bios flash. Hvis du er usikker på dette og/eller det er et nytt HK, klag og send det tilbake der du kjøpte det. Evt. kan du søke på sidene til produsent av HK etter "known issues" og bios updates.. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Når jeg prøver å komme inn på BIOS menyen via oppstart ved å trykke F1, så blinker bare menyen 1 gang fort så blir alt svart også må jeg restarte pcen. F1 ? "Hovedregelen" er vel at man trykker Del i oppstarten, for å komme inn i BIOS (vet dog det finnes unntak på noen fabrikkproduserte ferdig-pcer) Lenke til kommentar
Refi Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Når jeg prøver å komme inn på BIOS menyen via oppstart ved å trykke F1, så blinker bare menyen 1 gang fort så blir alt svart også må jeg restarte pcen. F1 ? "Hovedregelen" er vel at man trykker Del i oppstarten, for å komme inn i BIOS (vet dog det finnes unntak på noen fabrikkproduserte ferdig-pcer) det er forskjellig fra mange, jeg har F2. Lenke til kommentar
Patrik89 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Ok, jeg trykker riktig knapp ikke bry dere om det . Jeg kan trykke både F1/DEL. Ingen av dem funker. Hjelp! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Fungerer maskinen ellers? Eller er det derfor du vil formatere? Du kan prøve å starte opp med et minimum av hardware. Dvs HK, CPU, skjermkort og en rambrikke, og se hva som skjer da. Lenke til kommentar
Patrik89 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Alt fungerer helt fint. Har ikke så mye peiling på det fysiske i pcen at jeg kan ta ut alt sammen og bare bruke hoved delene til å starte opp pcen. :s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå