Akelbee Skrevet 21. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2003 Har kikket rundt etter en maskin som er - lett - har stor skjerm - ikke koster skjorta Det ser ut som at en ASUS M2400 med Celeron prosessor til kr. 9.900 eks.mva. er det mest attraktive tilbudet. Det jeg lurer på er Celeron prosessoren. Vi skal bruke maskinen til vanlig kontorbruk, (Office, Notes, browsing). Stasjonært kjører vi på Athlon 1100 og da bruker vi til vanlig 2-4 % av CPU kapasiteten, så jeg har aldri skjønt hvorfor vi kontorarbeidere skal betale dyrt for siste skrik innen 3D og multimedia. (Så langt jeg kan vurdere er kontor-maskiner normalt specket skyhøyt over de reelle behov - faktisk så vil vel en Pentium av første generasjon gjøre jobben for de fleste, bare de får RAM nok.) Det jeg imidlertid lurer på er hvordan jeg kan regne med at strømforbruket på en Celeron (som jeg formoder ikke finnes i noen spesiell mobil-variant - eller i hvertfall virker det ikke som om det er en slik som sitter i ASUSen) vil være i forhold til en mobil-P4? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2003 Hva skal dere bruke den til? Det første jeg tenkte når jeg leste posten din er "overkill" både på pris og specc på maskinen. (som du også skriver). Lenke til kommentar
Akelbee Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. februar 2003 Vi skal bruke den til Office og Notes som angitt. En Celeron er vel den lavest ytende prosessoren man kan få i en bærbar nå (med unntak for eBuddy med VIA C3, som ikke er beregnet på batteribruk og som er tung), så jeg skjønner ikke helt hva du mener med overkill på spec? (Det attraktive med ASUS M2 er den lave vekten på 2kg. Det ser ikke ut til å være mange andre med så lav vekten og så lav pris, og som dessuten har en 14' skjerm + porter så det holder osv. Mangler bare USB 2.0 så langt jeg kan se.) Men mitt spørsmål var altså strømforbruket på en Celeron sammenlignet med en P4-M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå