drum_m_666 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Har en Blaupunkt CD/MP3/Radio av billigste sort: http://www.blaupunkt.com/no/7646160310_main.asp Dette var spilleren som sto i bilen da jeg kjøpte den, og lydmessig fungerer det helt greit for meg. I en alder av 29 år har jeg etter hvert blitt gla i å høre på radioen, og når man er på lengre kjøreturer er det ofte forfriskende med en radiostemme etter at man har hørt seg lei på musikk. Nå er det vel sånn at billige spillere har billige radiomottakere. Greit nok at man ikke er kresen på lydkvalitet, men når hele radiosignalet forsvinne! Da altså. Ble ganske irritert sist jeg kjørte fra Oslo til Tr.heim. Satt med et stort glis og hørte på Atle Antonsen og Johan Golden på kanal 24. Midt inni sendingen begynner det å skurre. Og dette var selvfølgelig når sendinga var på sitt mest interessante. Så kommer signalet tilbake etter noen minutter, og så forsvinner det helt. Deretter hører jeg ikke noe mer fra Atle Antonsen og Johan Golden på en god time. Slik fortsetter det hele turen. Hvordan kan jeg unngå dette problemet, eller... hvor mye koster det meg å få retta det opp? Fikk lånt meg en bedre antenne for å teste om det var der svakheten lå, men det gav ikke det store løftet. Er ikke villig til å punge ut masse penger for en fet spiller med kraftig forsterker og bra CD spiller bare for å få bedre radiomottaker. Finnes det noen måte å forsterke antennesignalet på? Er det for mye å kreve at man skal kunne ha full dekning helt fra Oslo til Tr.heim? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Faktum er at radiodekningen er utrolig dårlig fra Oslo til Trondheim. Det er muligens ørlite bedre på E6 enn Rv3, men det er veldig dårlig på E6 også. Hvor var det du hadde problemer med signalet da? Nord for Dombås er det nesten helt dødt til du kommer til Berkåk. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Sjekk at du har AF (Auto Frequency) aktivert. Dersom den ikke er aktivert vil du få hull stedvis siden to sendere som dekker samme område ikke kan gå på samme frekvens. Alle frekvenser til samme radiostasjon som finnes i et område blir sendt (sammen med bl.a tekstinformasjon, TP, osv.) modulert inn i signalet slik at spilleren kan bytte mellom dem uten å scanne på nytt. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Som han lenger opp sier, Kanal 24 fra Otta til Dombås og fjellet er helt ubrukelig etter egen erfaring da jeg bor i området. Får det inn noen få ganger, detter ut igjen raskt. Lenke til kommentar
O_K Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Kan bare tipse om at utrolig nok så er DAB dekningen langs RV3 mellom oslo og trondheim bra. Jeg investerte i en DAB radio til bilen fordi jeg visste jeg kom til å kjøre mye Oslo-Trondheim. Herlig å ha et utvalg på 10-12 kanaler (nesten) hele veien, uten anntydning til skurrelyd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå