Alastor Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Unnskyld at jeg ler, men dette er jo komisk! Ikke send den inn igjen iallefall, ta bilde av systemegenskapene og be de sende deg minne pr post. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Unnskyld at jeg ler, men dette er jo komisk! Ikke send den inn igjen i alle fall, ta bilde av systemegenskapene og be de sende deg minne pr post. tror ikke infocare sine retningslinjer tillater så mye tillit til kunden. gjorde ikke det når jeg jobbet der i alle fall. men uansett så bør det være mulig å ordne så du kan gå på et lokalt verksted for å få det bekreftet av IC/eller tredjeparts verksted, istedet for å sende den inn igjen. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Haha, det er bare å le, dette er jo komisk Sender jeg den inn igjen blir den vel liggende der i enda en måned. For å være sikker sjekket jeg også i BIOS, der stod det også 1024 MB RAM. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hei! Jeg har en bærbar pc inne for reparasjon på InfoCare nå, og den har nå vært der i over en måned. Jeg har hele tiden fått nye returneringsdatoer på sidene til InfoCare, og de svarer på mail at de har "purret tekniker" hver gang jeg har forhørt meg om PCen. Det jeg lurer på er om jeg har noen rettigheter her. Har hørt at jeg kan kreve ny pc når pcen har vært på rep. I over 1 mnd. Blir takknemlig om noen vet noe mer om dette. De fleste forhandlere har egne avtaler med produsenten angående kreditering av maskin når den har vært en viss periode på service. Hos noen kalles dette for "bayback". Personlig ville jeg ha tatt kontakt med de som solgte meg maskinen etter f.eks. fire uker og hørt om dette var mulig - noe det svært ofte er. Dette koster ikke selger noen ting, og han får et "problem" mindre samt en fornøyd kunde. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Åpnet minne-lokket under pcen nå for å se, og der stod den ene minnebrikka inni på den ene siden, men var ikke helt inne på den andre siden. Jeg prøvde å putte den inn ordentlig, men det lot seg ikke gjøre, så jeg skrudde lokket igjen og lot den være slik den var. Da er det vel noe med inngangen til minnebrikka som må fikses. Jeg har vel ikke brutt garantien nå? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Prøv å ta ut begge minnebrikkene og bytte plass på dem. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Vet ikke om jeg tør å rote så mye nedi der, det er ganske trangt der. Men kan ta en titt i morgen. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Utrolig moro om de har klart å sette brikka feil vei. På en annen side vi er alle mennesker. Endret 28. februar 2008 av Nuffern Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Åpne opp, snu brikken, og forsøk å sette den i . Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Skal prøve det senere Det er altså ikke brudd på garantien? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Skal prøve det senere Det er altså ikke brudd på garantien? Nope Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Fikk det til nå Jippi. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 HAHAHAHAHAH hadde de satt i feil vei? ER DET MULIG??? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Veit selv at rambrikker til laptoper kan være litt vrien å sette skikkelig fast. Noen ganger ser det ut som at dem er satt skikkelig i, uten at dem er det. Men er jo sløvt at dem ikke har sjekket at dem faktisk blir registrert i bios. Lenke til kommentar
Intoxic Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Må nevne at det er riktig i forhold til hva forbrukerrådet mener at kunden skal ikke lide på noen måte selvom verksted har mye å gjøre periodevis. Har selv hatt PC på infocare i 4uker og 5 dager (ikke inkludert frakttid) noe jeg syntes er urimelig lenge. 4 av gangene jeg ringte ble det videresent purring til teknikerne, men ble ikke noen fortgang før jeg kontaktet produsent direkte og de ga en hastemelding til Infocare. Da var den jo plutselig klar på få dager! Men selvsagt var ikke alt som var feil fikset så inn igjen ble den sendt, men etter en uke ble den erklært uten feil og jeg må da betale for at dem sjekket min data. (og fiksa det som var feil i mellomtiden) Dette har jeg godt grunnlag for at Infocare faktisk har gjort, men vil ikke gi mer spesifikke detaljer om enkeltsaken. Stå på med å plage produsent, nettbutikker har tendenser til å gi trege svar. Normal service tid hos infocare nå er ca 4 uker. Hvis der en reklamasjonssak kan det faktisk ta bittelitt lenger tid. Grunnen til dette er at reklamasjonen skal vurderes av produsent, de godkjenner reklamasjonen og det defekte utstyret blir sendt infocare. Der blir utstyret feiltestet og defekte deler bestilt. Delevent er normalt fra 2-3 dager til 7-8 dager. Deretter blir utstyret satt sammen, feiltestet og sendt tilbake hvis alt er ok. Men ofte kan det være andre deler som også er defekte som man ikke fikk fulltestet pga andre defekte deler. Derfor kan man være uheldig å måtte kjøre en ny runde med delevent. Innimellom her kommer jo postvei for hovedenheten til og fra verksted, samt postvei for delene. Dette gjelder uansett om det er en liten ramfeil eller mer avanserte feil. Det er dette som tar tid ved en garanti / reklamasjons service. Som Alastor nevner tiden for avhjelp noe flytende, men normalt innen 4-5 uker. går det noe særlig over dette, la oss si 6-7 uker er dette en vesentlig tid. De fleste butikker rundt om som faktisk prøver å gi kundene så god service som mulig, holder følge med tiden butikkens servicecaser tar og agerer etter hvor lang tid ting tar. Drøyer ting ut, blir slike service caser fulgt opp og man jobber for en løsning for kunden. Dette kan enten være ombytte av vare, eller kompensasjon pga. lang servicetid. Jeg får en liten følelse av at mange tror servicefolkene i butikkene bare sitter og tvinner tommeltotter og gjør ingenting.. Husk at han på andre siden av disken er minst like opptatt av at ting skal gå så fort som mulig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå