Guffen Duck Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Holder på med et lite lyd prosjekt hjemme. Målet er ikke at det skal bli "det beste", men jeg vil ha good 6.1 lyd på gamelt utstyr. Jeg har et Audigy 2 lydkort som jeg har planer om å få det beste ut av. Det jeg har er: 2 forsterkere med 2 høytalere vær. Den ene forsterkeren har mulighet for 4 høytalere. Så har jeg et "jalla pc set med sub + 2 høytalere" lyder egentlig ikke så værst. Som dere ser mangler jeg senter høytalere. Hva trenger jeg får å få til lyd i senter foran og bak? Hvordan ville du koblet opp eksisterende hytalere for beste mulig lydkvalitet? Hva vil du anbefale at jeg kjøper og hvorfor det? tech: 2 høytalere på 130 watt mellomtone, 2 høytalere 110 watt diskant, 2 høytalere 60 donaldwatt "pc-høytalere" , 1 sub 40 watt tror jeg. Seriøse svar settes pris på. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Senter høytalere er den viktigste høytaleren så her burde du nok kjøpe en senter høytaler.. Prøvde meg hjemme en liten stund med en vanlig høytaler som senter men siden alle stemmer osv kommer ut fra senter synes jeg stemmene ble for lave og grumsete og byttet den derfor ut. Kjøpte da to sentere og brukte den ene som baksenter, denne fjernet jeg også etter en stund fordi det er nesten ingen filmer som støtter 6.1 så den sto bare i veien.. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Du kan bruke de "jalla" pc-høytalerne som Høyre/venstre surround (Satelittene må kobles til sub'en ?), så bruker du den ene stereoforsterkeren til senter framme/bake. (Du må kunne justere lydnivået til hver enkelt høytaler via augity kortet). Så bruker du den andre stereoforsterkeren på Høyre/venstre frontkanaler. Bruk de største/kraftigste høytalerne framme. Senere kan du kjøpe en ekstra sub som du bruker på 0.1 kanalen (ut på lydkortet). Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Har dere noen linker / forhandlere som har gode Senter høytalere? Noe merke jeg bør tenke på / holde meg unna? Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Kjøpte da to sentere og brukte den ene som baksenter, denne fjernet jeg også etter en stund fordi det er nesten ingen filmer som støtter 6.1 så den sto bare i veien.. FYI: The Dolby Digital EX (6.1) system takes the monophonic part of the stereo surround signals and adds a "derived" and steered center-rear channel the same way that Pro Logic generates a center channel from the L+R part of the stereo signals up front. Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Har dere noen linker / forhandlere som har gode Senter høytalere? Noe merke jeg bør tenke på / holde meg unna? Jeg har kjøpt en center-høyt. på elkjøp (ja, elkjøp .. hehe) av typen Energy . Den har kjempegod lyd, kan anbefales! (ps! ikke kjøp den minste modellen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå