Gå til innhold

Lurer på et par ting angående imac

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe imac.

1: Er det lyd? Trenger jeg høyttaler?

2: Blir Itunes bedre på noen måte med mac?

3: Er det noe som ikke er bra med mac?

4: Er det slik at det ikke KAN komme virus?

5: Er det noe jeg bør vite?

6: Hva er best med mac? Noe som er sykt genialt som ikke er på pc?

kjenner folk med mac. Elsker å bruke den.

Gleeeeder meg sykt

Endret av Henry9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er innebygget høyttaler(e?) ja. iTunes er det samme i OS X som i WIndows, det er i allefall min erfaring. Noe som kanskje ikke er bra for Ola Nordmann med Mac er den begrensede tilgangen på programmer som man vanligvis tar som en selvfølge. OS X har jo muligheter for erstatningsprogrammer, men det er en vanesak å ta i bruk.

Virus på Mac er jeg ikke helt fortrolig med enda, men det finnes såkalte dårlige programmer som kan finne på mye rart. Og for at de i utgangspunktet skal gjøre dette, må du jo installere dem først. Så den gjennomsnittlige brukeren skal kunne holde seg unna slikt. Mulig det blir virus i framtiden, jeg vet ikke.

Det jeg liker best ved Mac som mangler på PC, er Expose-systemet. Du kan ved hjelp av få knapper styre alle vinduene du har på skjermen osv. Siden du har prøvd Mac, har du sikkert sett det.

Gratulerer med iMac. :)

Endret av Marius E
Lenke til kommentar

1000 Takk ;)

Noen som har erfaring med Ilife08 Iweb?

Tenkt å lage en fin side når den tid kommer.

Det er liksom ikke noe avanserte greier? Koster vel ikke penger?

Jeg har en Sony ericsson 850i. Hvordan fungerer slikt med mac? Telefoner utenom Iphone da.

Går vel ikke å få CD som fulgte med til å fungere? Sony har kanskje lagd no greier?

kjekt å kunne legge vekk den pc jeg bruker nå.

Lenke til kommentar

Din K850i vil dukke opp som flyttbar disk dersom du vil overføre filer som musikk, bilder og video.

Skal du synkronisere kontakter og kalendere bruker du iSync som er forhåndsinstallert på macen. Det er mulig du må laste ned støtte til K850i siden telefonen er relativt ny, det burde ikke være noe problem. Faren min bruker sin K850i sømløst med sin MacBook PRO.

Angående iLife 08 er jeg veldig fornøyd med iPhoto og GarageBand. iMovie 08 syntes jeg faktisk er dårligere enn iMovie 06, men det kan lastes ned gratis fra Apple sine hjemmesider. iWeb er veldig lett å bruke, men det nærmest krever .Mac-medlemskap som koster 849,- i året. Du får et prøvemedlemskap på 60-dager da, så du kan teste det ut gratis om du vil og se om det er verdt det.

Det jeg liker best med mac er exposé som nevnt over her, som effektiviserer alt arbeid på macen når man blir vandt med det og som jeg ikke kunne vært forruten i dag. Time Machine er også en funksjon jeg har lært å like etter jeg fikk den til å virke trådløst på nettverket. Genial og stilig backupfunksjon.

MSN er ikke spessielt bra med Mac. Videosamtaler mot PCer er dårlig og det samme med filoverføringer. Vanlige tekstsamtaler går fint forsåvidt. Du har et program som heter iChat som er i en klasse for seg selv, men fungerer dessverre bare mot andre Macer hvilket gjør det lite nyttig.

Ellers bør du kanskje ta en titt i Switch-guiden på Mac1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...