Gå til innhold

GTA IV på 360 eller PS3?

Skal du kjøpe GTA IV til Xbox 360 eller PS3?  

753 stemmer

1. 1. Alternativene

• Xbox 360
      382
    • Playstation 3
      324
    • Ingen av delene
      47

Anbefalte innlegg

Jeg sier ikke at 360 har bedre grafikk, men at den skal ha bedre grafikk, jeg ser uansett ikke noe forskjell og vis man må bruke 400x zoom for å se forskjellen har det likevel ikke noe og si, hør på Selvin og kjøp spillet til den konsollen du har og kos deg med det, spillet er rå bra.

Det er akkurat det jeg vil fram til! Kos deg med den konsollen du har, det er akkurat det jeg gjør, og jeg bryr meg ikke en dritt om X360 har bedre grafikk eller får DLC. Jeg er kjempefornøyd med min Sony konsoll, noe jeg kommer til å fortsette å være :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det at man ikke kan installere spillet på Xbox 360 synes jeg er en ulempe. Spillet ville nok kjørt lettere hvis boxen hadde sluppet å lese alt fra disken hele tiden.

Har du prøvd det? Er så godt som null popup med retail disc. Er piratkopiene som folk har brukt hvor det har vært et problem.

På PS3 må jo nesten alle spill installeres nå. Vet ikke helt hvor positivt det er, særlig hvis man bare har 20/40gb harddisk.

Jeg har ikke prøvd, men det er mange som har, og på de sammenligningene jeg har sett står det er noen få problemer med 360. Uansett er dette noe de færreste merker.

Jeg skulle bare si at det ikke er noen ulemper for meg med å installere spillet hvis man har plass.

Lenke til kommentar

Du har helt rett Selvin, de fleste merker ikke forskjell om den ene versjonen har hakket bedre oppløsning eller mangler pop-ins. Og for folk som bare eier en av konsollene, så er denne diskusjonen uinteressant, for ikke å si helt irrelevant.

Men for folk som eier begge konsollene, og gjerne vil ha den beste versjonen - vi må da få lov til å bry oss litt? Jeg hører til denne gruppen selv, og jeg er 100% sikker på at jeg kommer til å være fornøyd, uansett hvilken versjon jeg velger. Men jeg vil allikevel prøve å velge den beste versjonen. Get it?

Lenke til kommentar

Er man glad i online, og har begge konsollene syns eg at eit evt. kjøp bør rundes ned til hvilken konsoll flesteparten av vennene har. Ingenting er jo så morro som å spille med kjente og kjære.

EDIT: Sitter med begge konsollene sjøl, men eg kommer nok til å gå for ein evt. 360 versjonen da de eg spiller oftest med også har gått for denne. Eg veit ihvertfall også ka online delen her innebærer,og det er enkle og praktiske løsninger som funker.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Er i samme situasjon som deg Jakoozie. Nå er det forskjellige positive og negativer sider med begge utgavene som veier opp og ned. Velger selv å vente. Tviler på at de slutter å produsere spillet med det første. (Måtte jeg velge på flekken hadde jeg tatt PS3, pga at da slepper jeg å bruke 1000kr for å få xboxen på internett).

når man kjøper Gta så får man med 30 dagers live vel?

eller egentlig når man kjøper xbox så får man med noen dager free?

Lenke til kommentar
Du har helt rett Selvin, de fleste merker ikke forskjell om den ene versjonen har hakket bedre oppløsning eller mangler pop-ins. Og for folk som bare eier en av konsollene, så er denne diskusjonen uinteressant, for ikke å si helt irrelevant.

Men for folk som eier begge konsollene, og gjerne vil ha den beste versjonen - vi må da få lov til å bry oss litt? Jeg hører til denne gruppen selv, og jeg er 100% sikker på at jeg kommer til å være fornøyd, uansett hvilken versjon jeg velger. Men jeg vil allikevel prøve å velge den beste versjonen. Get it?

Jeg skjønner absolutt hva du vil fram til, men det går da an å gjøre det på en helt fredelig måte uten å starte å kjefte på hverandre :)

Lenke til kommentar
når man kjøper Gta så får man med 30 dagers live vel?

eller egentlig når man kjøper xbox så får man med noen dager free?

Det Live-passet som følger med har jeg brukt for leeenge siden, men kan noen bekrefte at GTA følger med 30 dagers Live-pass?

Ja, følger med.

Ikke koster det 1000kr heller, er vel rundt 400kr året for Live.

Lenke til kommentar
http://kotaku.com/384422/which-version-of-...nd-360-versions

Frame Rate

The Grand Theft Auto series has never been synonymous with a rock solid frame rate, something it generally seems to get a pass for. While GTA IV is smoother in general than it's predecessors, it can expectedly suffer during chaos. The Xbox 360 version seemed capable of achieving a smoother frame rate, peaking higher in certain circumstances, such as in confined spaces or during light traffic, but both versions seemed to regularly run at a similar clip.

Pop-In & Loading

With a huge, seamless streaming world, data must be constantly read from the disc. The PS3 version, with its required HDD install, loads missions a couple seconds faster and decreases pop-in. The Xbox 360 version can suffer from some very noticeable texture loading, as things like trees, vehicles and building signs will regularly pop-in as one tools about town. It can be distracting, especially during high speed chases, and the PS3 version isn't entirely immune from it, but it's not a game killing problem.

[Extra info about pop in and graphics]

http://ps3.ign.com/articles/869/869564p1.html

At 43:30 on the podcast they say that the ps3 has less pop in and that the 360 is running at a higher resolution but has bit more pop in.

So it seems that the 360 looks better but has more pop in.

Graphics

The two versions are so close to identical, visually, that putting together a comparison was a challenge. Initially, it appeared that the PS3 suffered from more noticeable aliasing than its 360 counterpart, but after eyeballing the final retail copy, they appear to be on par. I noticed that the paint filter applied to cover some of the game's imperfections appeared a tiny bit muddier on the PS3 version, with night time scenes seeing more streakiness. Some of these minor complaints may be the result of our particular television settings and require the finest of fine tooth combs to assess.

http://www.videogaming247.com/2008/04/28/g...olution-on-ps3/

the PS3 version of GTA IV runs at 630p (1120×630) compared to the 360 version's 720p (1280×720).

Downloadable Content

The Xbox 360 version is announced to have two exclusive downloadable content packs for purchase. Details on what will be contained in those two exclusive batches of DLC are sparse, so we can't judge what they'll bring to the table, nor do we know if the PlayStation 3 version will eventually get its own DLC from Rockstar. If you're looking for more GTA IV, and you may very well be after you've completed the core game, you're going to want the 360 version.

http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Theft_Auto_IV

Moore described downloadable content as "epic episode packs", and not just extra cars or characters. A press release during the conference said that the packs would add "hours of entirely new gameplay" to the game.[48] The official Xbox website states that these episodes will last a minimum of 10 hours.[49] The Episodes are compared to Grand Theft Auto: Vice City and Grand Theft Auto: San Andreas in scope,[12] CVG reports "the downloadable content (DLC) coming for the Xbox 360 version of GTA IV has repositioned those games in just this way. DLC so far has meant the odd new car, jumper or bit of horse armour, but GTA IV is set to completely redefine the idea with expansions that are to GTA IV what Vice City or San Andreas were GTA III. Yes, Rockstar is clearly hinting at new downloadable cities.

Ser ut som grafikken og frameraten er best på 360en

Tatt fra denne linken din:

http://www.videogaming247.com/2008/04/28/g...olution-on-ps3/

According to Quaz51, the internet tech warrior that brought word of MGO’s resolution-based shortcomings over the weekend, has posted here (post number 513) claiming that the PS3 version of GTA IV runs at 630p (1120×630) compared to the 360 version’s 720p (1280×720).

This appears to mean that the 360 version has a whopping 24.5 percent extra resolution over the PS3 game.

Quaz51 still reckons the PS3 version looks better, however, due to superior processing effects.

We’re reliably informed that the tech community has been kept guessing on the issue by the fact that Rockstar appears to have only ever released Xbox 360 screens of the game.

We’ll be quite glad when this is all over in a few hours. Or next year.

Dette sier han forøvrig om lyseffektene i forumet som linkes til i linken din:

the light seem more real, maybe more complex lighting or post-process on PS3?

http://www.vertigogaming.net/PSP/GTA/gtaps31.jpg

i would like to see this scene on X360 for compar:

http://img246.imageshack.us/img246/6...0007241zo6.png

yes both "HDR lighting" but when i say HDR vs MDR i talk FP10 mode use on X360. for simulate HDR lighting on X360 games use generally FP10 (except Halo3 ) but FP10 isn't really HDR, it's rather MDR precision. On PS3 there is no FP10 mode then generally it's LDR or HDR (FP16 or other software method), maybe GTA PS3 use HDR (or not) that make little difference or maybe post-process, just hypotesis, anyway PS3 version look different. i would like to see screenshots in same context

Denne Quaz51 har peil, det er helt sikkert. Er han som fant ut av oppløsningene på begge versjonene.

Når tilogmed han sier at PS3 ser best ut grafisk kan man banne på at det er sant.

Det ser ut til at PS3 er den definitive versjonen både grafisk og gameplaymessig (tenker da på popups, som kan være veldig irritabelt for enkelte).

Når det er sagt så er begge versjonene veldig like, men PS3en trekker det lengste strået her. Det må være lov å si.

Lenke til kommentar

Jeg skulle egentlig gå for PS3 -versjonen, og var helt sikker på at det var den jeg skulle ha.. Hadde jo hørt at de var så like som det nesten gikk an, så jeg valgte PS3 fordi jeg har bare 4 spill til PS3, men enda fler til Xbox360 (tenkte jeg skulle øke samlingen min litt, bare).. Men, en i køen utenfor Elkjøp overbeviste meg om å gå for Xbox360 -versjonen grunnet noe nedlastbart innhold eksklusivt for Xbox360, så da gikk jeg for den.. Og etter å ha hørt at mange har problemer med PS3-versjonen så angrer jeg absolutt ikke! :)

Lenke til kommentar
Jeg skulle egentlig gå for PS3 -versjonen, og var helt sikker på at det var den jeg skulle ha.. Hadde jo hørt at de var så like som det nesten gikk an, så jeg valgte PS3 fordi jeg har bare 4 spill til PS3, men enda fler til Xbox360 (tenkte jeg skulle øke samlingen min litt, bare).. Men, en i køen utenfor Elkjøp overbeviste meg om å gå for Xbox360 -versjonen grunnet noe nedlastbart innhold eksklusivt for Xbox360, så da gikk jeg for den.. Og etter å ha hørt at mange har problemer med PS3-versjonen så angrer jeg absolutt ikke! :)

Visste du ikke om det? Tydelig at MS markedsfører dårlig.

Er 2 eksklusive episoder. Og det kommer til å bli omfattende greier. Tipper det blir helt nye byer. Eller i alle fall helt nye områder i byen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...