Gå til innhold

GTA IV på 360 eller PS3?

Skal du kjøpe GTA IV til Xbox 360 eller PS3?  

753 stemmer

1. 1. Alternativene

• Xbox 360
      382
    • Playstation 3
      324
    • Ingen av delene
      47

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-uVTr2vDm
Det er riktig at PS3 er den definitive versjonen. Det er ikke oppløsningen det går på (som forøvrig er lik på begge versjoner), men heller ditheringen.

Som vi ser her ser det helt forferdelig ut på xboxen, hvis man har øye får sånt vel og merke. I tilleg til popups og tearing blir dette ett trist syn i forhold til hvor mye bedre PS3 versjonen ser ut.

Hvis man har HDTV bør man definitivt gå for PS3 versjonen.

Fyfaen, du er så full av drit at du burde pelle deg vekk fra forumet.

Jeg påstår ikke at 360 er bedre, men herregud.. halvparten av dette har du

funnet opp i hodet ditt. Tviler på at du har sett 360versjonene engang.

360 har høyere framerate og høyere oppløsning, men har litt popups som jeg har merket

3 ganger på over 10 timer gaming. Og det kan smålagge litt når du crasher i 10 biler.. men slik er det på ps3 også, bare litt verre på 360.

"definitive versjonen" ??? vet du hva det betyr?

Endret av Slettet-uVTr2vDm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er visst bare du som har øye for at det ser forferdelig ut på Xbox 360, Ramsey. Alle de sammenligningene jeg har sett fra seriøse sider sier at forskjellene er minimale. Man må ha to store TV-er rett ved siden av hverandre, og aktivt lete etter feil for å se noen forskjell. Noen sider sier at forskjellene ikke vil påvirke spillopplevelsen noe.

Det må være trist å tro at man fronter "sin" konsoll på en flott måte ved å rakke ned på alle andre, og komme med usaklige argumenter. Jeg kan anbefale denne artikkelen.

Lenke til kommentar
Det er riktig at PS3 er den definitive versjonen. Det er ikke oppløsningen det går på (som forøvrig er lik på begge versjoner), men heller ditheringen.

Som vi ser her ser det helt forferdelig ut på xboxen, hvis man har øye får sånt vel og merke. I tilleg til popups og tearing blir dette ett trist syn i forhold til hvor mye bedre PS3 versjonen ser ut.

360 har høyere framerate og høyere oppløsning, men har litt popups som jeg har merket

3 ganger på over 10 timer gaming. Og det kan smålagge litt når du crasher i 10 biler.. men slik er det på ps3 også, bare litt verre på 360.

Snakk om å være full av noe... Dette er rett ut løgn. Kilder på dette? Det er nok heller bare du som har funnet opp dette i det lille hodet ditt.

Ett bilde sier mer en tusen ord. Du kan ikke nekte på at PS3 versjonen ser bedre ut.

Det er også en fordel at man kan bruke HDD som cache. Dette så man ikke opplever popups som på XBOX360 versjonen. PS3 er uten tvil den bedre versjonen av disse to. Det går glattere, har bedre lyseffekter og ja, ser rett og slett mye bedre ut.

Endret av Ramsey
Lenke til kommentar

nå har ikkje eg spilt spillet så min meining har sikkert ikkje så mye å si, men når ein skal dømme mellom noe sånt så hadde det kansje vert lurt å hatt to nesten like bilder, frå i alle fall samme sted, slik at ein ikkje kan motbevisa at det har med området i spillet å gjøre

Lenke til kommentar
Ett bilde sier mer en tusen ord. Du kan ikke nekte på at PS3 versjonen ser bedre ut.

Det er også en fordel at man kan bruke HDD som cache. Dette så man ikke opplever popups som på XBOX360 versjonen. PS3 er uten tvil den bedre versjonen av disse to. Det går glattere, har bedre lyseffekter og ja, ser rett og slett mye bedre ut.

Har prøvd begge versjonene. Forskjellene er minimale grafikkmessig. PS3 er kanskje en smule bedre, men i spillets hete er ikke det noe man legger merke til.

Å si at det ser "rett og slett mye bedre ut", er som å si at det er mye bedre å vinne 1 million og 50 øre i lotto enn å vinne 1 million.

Lenke til kommentar

http://kotaku.com/384422/which-version-of-...nd-360-versions

Frame Rate

The Grand Theft Auto series has never been synonymous with a rock solid frame rate, something it generally seems to get a pass for. While GTA IV is smoother in general than it's predecessors, it can expectedly suffer during chaos. The Xbox 360 version seemed capable of achieving a smoother frame rate, peaking higher in certain circumstances, such as in confined spaces or during light traffic, but both versions seemed to regularly run at a similar clip.

Pop-In & Loading

With a huge, seamless streaming world, data must be constantly read from the disc. The PS3 version, with its required HDD install, loads missions a couple seconds faster and decreases pop-in. The Xbox 360 version can suffer from some very noticeable texture loading, as things like trees, vehicles and building signs will regularly pop-in as one tools about town. It can be distracting, especially during high speed chases, and the PS3 version isn't entirely immune from it, but it's not a game killing problem.

[Extra info about pop in and graphics]

http://ps3.ign.com/articles/869/869564p1.html

At 43:30 on the podcast they say that the ps3 has less pop in and that the 360 is running at a higher resolution but has bit more pop in.

So it seems that the 360 looks better but has more pop in.

Graphics

The two versions are so close to identical, visually, that putting together a comparison was a challenge. Initially, it appeared that the PS3 suffered from more noticeable aliasing than its 360 counterpart, but after eyeballing the final retail copy, they appear to be on par. I noticed that the paint filter applied to cover some of the game's imperfections appeared a tiny bit muddier on the PS3 version, with night time scenes seeing more streakiness. Some of these minor complaints may be the result of our particular television settings and require the finest of fine tooth combs to assess.

http://www.videogaming247.com/2008/04/28/g...olution-on-ps3/

the PS3 version of GTA IV runs at 630p (1120×630) compared to the 360 version's 720p (1280×720).

Downloadable Content

The Xbox 360 version is announced to have two exclusive downloadable content packs for purchase. Details on what will be contained in those two exclusive batches of DLC are sparse, so we can't judge what they'll bring to the table, nor do we know if the PlayStation 3 version will eventually get its own DLC from Rockstar. If you're looking for more GTA IV, and you may very well be after you've completed the core game, you're going to want the 360 version.

http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Theft_Auto_IV

Moore described downloadable content as "epic episode packs", and not just extra cars or characters. A press release during the conference said that the packs would add "hours of entirely new gameplay" to the game.[48] The official Xbox website states that these episodes will last a minimum of 10 hours.[49] The Episodes are compared to Grand Theft Auto: Vice City and Grand Theft Auto: San Andreas in scope,[12] CVG reports "the downloadable content (DLC) coming for the Xbox 360 version of GTA IV has repositioned those games in just this way. DLC so far has meant the odd new car, jumper or bit of horse armour, but GTA IV is set to completely redefine the idea with expansions that are to GTA IV what Vice City or San Andreas were GTA III. Yes, Rockstar is clearly hinting at new downloadable cities.

Ser ut som grafikken og frameraten er best på 360en

Lenke til kommentar
400360.jpg

4003602.jpg

4003603.jpg

400PS3.jpg

400PS3B.jpg

400PS3C.jpg

Igjen, se på bildene.

Mala:

Dette er også bekreftet på ign.com som du sikkert vet er ett veldig respektert nettsted.

Unskyld meg, men hvem i all verden sitter med lupe når man spiller for å leite etter feil som dette? De forskjeldene man ser vil være ubetydelige når man zoomer ut...

Endret av GF - Krypto
Lenke til kommentar
http://kotaku.com/384422/which-version-of-...nd-360-versions

Ser ut som grafikken og frameraten er best på 360en

Jepp. Og dette var også før man fant ut at PS3 versjonen kjører i lavere oppløsning enn 360.

Så 360 versjonen har høyere oppløsning OG bedre framerate.

Ikke verst for en maskin som liksom skal være så mye svakere enn PS3.

Ikke trenger man å installere spillet heller.

Lenke til kommentar
Det at man ikke kan installere spillet på Xbox 360 synes jeg er en ulempe. Spillet ville nok kjørt lettere hvis boxen hadde sluppet å lese alt fra disken hele tiden.

Har du prøvd det? Er så godt som null popup med retail disc. Er piratkopiene som folk har brukt hvor det har vært et problem.

På PS3 må jo nesten alle spill installeres nå. Vet ikke helt hvor positivt det er, særlig hvis man bare har 20/40gb harddisk.

Endret av crosby32
Lenke til kommentar

Snakk om å være full av noe... Dette er rett ut løgn. Kilder på dette? Det er nok heller bare du som har funnet opp dette i det lille hodet ditt.

Bare sånn at du vet det så kjører Playstation 3 spillet i 630p oppløsning mens 360 kjører spillet i 720p, uansett hvor mye du ønsker å fornekte det så er det likevel sant det er til og med bekreftet av Sony. 360 har også bedre farger og skal ha bedre grafikk enn Playstation versjonen. Men Playstation skal ha mindre pop ups og kortere loding time, og kjøre bedre. Så gid og finn på masse dritt når du ikke en gang har spilt 360 versjonen. BTW, jeg har playstation versjonen og har prøvd begge, de er helt like, du klarer ikke å finne noen grafiske forskjeller i alle fall ikke du.

Lenke til kommentar

Hvorfor sitter du her og sier at X360 har bedre grafikk enn PS3 når du ikke klarer se det selv engang?

Dessuten, dette her er en helt hjernedød diskusjon. Hva så om X360 har bedre grafikk en PS3? Det betyr ingen verdens ting for veldig mange her inne, ivertfall ikke meg. Jeg kjøper til PS3 fordi jeg har PS3, ikke fordi frameraten er litt bedre og det er mindre popups. Jeg kjøper fader i meg heller ikke X360 bare fordi den har bedre grafikk, noe som nesten faktisk ikke engang er mulig å se...

Dette er rett og slett noe stort barnslig tull!

EDIT: Dessuten så synes jeg det er utrolig bra av utviklerne å klare å lage et spill som nesten her helt likt på begge konsollene, der de kun har kjent den ene konsollen i litt over ett år, i motsetningen til den andre konsollen som har vært på markedet i 2 og et halvt år...

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at 360 har bedre grafikk, men at den skal ha bedre grafikk, jeg ser uansett ikke noe forskjell og vis man må bruke 400x zoom for å se forskjellen har det likevel ikke noe og si, hør på Selvin og kjøp spillet til den konsollen du har og kos deg med det, spillet er rå bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...