Gå til innhold

GTA IV på 360 eller PS3?

Skal du kjøpe GTA IV til Xbox 360 eller PS3?  

753 stemmer

1. 1. Alternativene

• Xbox 360
      382
    • Playstation 3
      324
    • Ingen av delene
      47

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan jeg få spørre hvorfor man kjøper GTA IV både til 360 og PS3?

Vel...man har god råd og vil være en av de få som faktisk kan skilte med å ha et sammenligningsgrunnlag mellom disse to spillene, kanskje? :p

De aller fleste kjøper en av versjonene og holder seg til den, og får aldri noe grunnlag til å kunne uttale seg om hvilken versjon som er best.

Lenke til kommentar

det som skjedde med meg var dette:

forhåndsbestilling på EB Games, ringte tidligere i dag, spurte om de hadde det, de sa at de skulle få inn innen en time. dro der etter en og halv time, ventet halv time til, nada, ingen versjon (bestilte 360 versjon der).

da stakk jeg bort på lefdal som er to min vekke, og tenkte at siden jeg allerede "har" 360 versjon, da kjøper jeg en ps3 versjon av det siden det er bare 379 HVIS de har på lager siden det er mangel på ps3 versjon. gikk inn på lefdal, ingen ps3 versjon. spurte mannen om de hadde, han sa rett og slett "nei".. holdt på å gå ut så sier han, faktisk, så har vi en ps3 liggende i kassen siden det var en som skulle kjøpe men var under 18 2 min siden, så jeg løp til kassen, og der var ps3 versjon liggende! :D

og nå er jeg hjemme med ps3 versjon og har begynt å spille, mens EB games fortsatt ikke har fått inn GTA, men er garantert at det kommer inn i løpet av dagen! sånn, der er historien min om hvorfor jeg kjøpte GTA IV tl både 360 og PS3 :)

Lenke til kommentar
Sliter med å bestemme meg :innocent:

360 har: Bedre LIVE, så mer sømløs multiplayer sannsynligvis.

Bedre kontroller.

Ps3 har: Hakket bedre grafikk. Bedre loading. Mindre pop-ins. Mer stabil framerate?

Faktisk, frameraten blir avgjørende for meg. Er den lik på begge versjonene?

Siste ord på gata er at begge sliter med de samme problemene, og at forskjellene mellom de to er noe du selv kan emulere ved å fikle med TV-instillinger samt 'Saturation' valget i selve spillet.

Moroa er over.

EDIT:

I dont think the time of day is perfect, but for what its worth:

PS3:

ps32.jpg

360:

3602.jpg

Edit: DP, sorry!

Den eneste forskjellen jeg kan se er at PS3 versjonen er hakket mer blurry, uten at det er stygt. Dersom man liker den looken er det noe man enkelt kan få til ved å stille skarphet på din TV.

Endret av paranoide
Lenke til kommentar

Ok, men denne sammenligningsgreien skjønner jeg ikke noe av. Sitter man og spiller en halvtime på PS3 og så en halvtime på 360 for å kunne komme inn her og avlegge rapport om 0,5 fps forskjell og et par grafikk glicher? Kanksje det er viktigere å underbygge sin status som hyper objektiv, ikke-fanboy enn å spille det som ser ut til å være årets spill? Men men, "Que sais je?" ;)

Lenke til kommentar
Venter til PC versjonen jeg.

Da skal du nok vente ganske lenge.

Hvorfor ikke bare kjøpe en 360 arcade og spillet for 1850kr? Det er jo mindre enn for et middels bra skjermkort.

Med mindre du er av typen PC gamer som nekter å betale for spill så må jeg si jeg skjønner lite hvordan man orker å vente.

Lenke til kommentar
Jeg merker ingenting i alle fall.. Så, da bryr jeg meg egentlig ikke hva andre har sagt, eller sier :)

Men, nå skal jeg tilbake til Liberty City!

Jeg bare synes det er latterlig at du _bekrefter_ ( :scared:) en variabel som ikke akkurat er statisk.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Ps3 versjonen ser definitivt bedre ut. Dette er særlig merkbart på HDTV hvor det stilles høye krav til oppløsningen. Bare se her:

Har du i det hele tatt fulgt med? PS3 versjonen kjører i lavere oppløsning og har du ikke sett alle PS3 eiere som klager over at det ser blurry ut?

Endret av crosby32
Lenke til kommentar

Det er riktig at PS3 er den definitive versjonen. Det er ikke oppløsningen det går på (som forøvrig er lik på begge versjoner), men heller ditheringen.

Som vi ser her ser det helt forferdelig ut på xboxen, hvis man har øye får sånt vel og merke. I tilleg til popups og tearing blir dette ett trist syn i forhold til hvor mye bedre PS3 versjonen ser ut.

Hvis man har HDTV bør man definitivt gå for PS3 versjonen.

Endret av Ramsey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...