Gå til innhold

GTA IV på 360 eller PS3?

Skal du kjøpe GTA IV til Xbox 360 eller PS3?  

753 stemmer

1. 1. Alternativene

• Xbox 360
      382
    • Playstation 3
      324
    • Ingen av delene
      47

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ps3 lett. Har alltid vært tilhenger av playstation, spesielt siden Gta alltid har vært å finne som et naturlig valg av spill til disse konsollene. Skjønner ikke at den eksklusive utgaven av Gta 4 kun blir gitt ut til x-box. Hva er greia? Det sier seg jo selv at i og med at det selges flere ps3 enn xb-360, vil også salgstallene for Gta bli høyere for Sony og ps3.

Lenke til kommentar

Det sier seg egentlig ikkje sjøl, da det potensialet markedet er nevneverdig større på Xbox 360 ved lansering av GTA4. At 360 utgaven får eksklusivt innhold er bare rein strategi, og MS var tydeligvis førstemann til møll med å vifte med gode penger til Rockstar.

Hvilken platform spille vil selge mest til er jo selvfølgelig ikkje klart enda. Og det må virkelig føles surt for MS om PS3 versjonen selger meir hvertfall.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Tror PS3 får ekstra oppdrag og, men senere. Jeg skal ihvertfall kjøpe PS3 versjonen.

Tror du, eller vet du? Stor forskjell ;)

Han kan ikke mye annet enn å "tro" på dette tidspuktet, siden ingenting er blitt sagt om ekstra innhold til ps3 engang^^

Lenke til kommentar
Ps3 lett. Har alltid vært tilhenger av playstation, spesielt siden Gta alltid har vært å finne som et naturlig valg av spill til disse konsollene. Skjønner ikke at den eksklusive utgaven av Gta 4 kun blir gitt ut til x-box. Hva er greia? Det sier seg jo selv at i og med at det selges flere ps3 enn xb-360, vil også salgstallene for Gta bli høyere for Sony og ps3.

Man kommer langt med 50 mill...:)

Og det selges vel ikke flere PS3 enn 360? Sist jeg sjekket var det solgt 18 mill 360 mot 9 mill PS3! Sist jeg sjekket var for øvrig nå :)

Så med tanke på at de når 9 mill flere potensielle kjøpere, og at eksklusivt innhold for noen vil være avgjørende for valg av konsoll tror jeg både R* og MS har gjort noe riktig her...

Lenke til kommentar
Det kan hende jeg tar feil, men er ikke salgsraten til PS3 høyere enn 360 sin? Det er i så fall et tegn på at det er flere PS3er som blir solgt kontra Xbox 360.

Du tenker kanskje på antall spill solgt pr. konsoll? Også her regjerer Xbox 360 i forhold til Wii og Ps3.

Lenke til kommentar
Det kan hende jeg tar feil, men er ikke salgsraten til PS3 høyere enn 360 sin? Det er i så fall et tegn på at det er flere PS3er som blir solgt kontra Xbox 360.

Du tenker kanskje på antall spill solgt pr. konsoll? Også her regjerer Xbox 360 i forhold til Wii og Ps3.

Nei, han tenkte selvfølgelig på world wide salg per uke/måned. Der Ps3 har solgt bedre enn xbox 360 i lang tid.

At xbox 360 har flere spill solgt per konsoll enn ps3 og wii er kanskje ikke veldig rart, siden konsollen har vært i salg en god del lengre.

Lenke til kommentar

Er vel heller ingen som har sagt det er rart, for det sier seg sjøl. Derimot var vel antall spill solgt pr. konsoll overaskende høgt på 360, ganske tidlig i sin syklus. Som kan ha noe å gjøre med at den var den første next-gen konsollen på markedet.

Menne...vi er vel greit ute å kjører OT-strekka ;)

Lenke til kommentar

Ganske overraskende tall fra Asda (supermarked i england) angående pre-orders på GTA IV:

Speaking to trade paper MCV, Asda's head of games Duncan Cross said, "Both titles have generated great interest on the Asda website, with strong pre-orders, and the PS3 version is selling three times that of 360, which is surprising and not in line with what we'd expect."

http://xbox360.ign.com/articles/868/868765p1.html

Må si dette var ganske uventet med tanke på at alle poller jeg har sett har antydet at 360 ville selge mest. Hva tror dere? Tok de pollene feil, eller er det dette bare en tilfeldighet?

Lenke til kommentar

Tipper meningsmålingene var nøyaktige for "vår" målgruppe, i.e. folk som er såpass interessert at de sitter på nettet og leser om og diskuterer spill og svarer på polls. Går du et hakk ned på engasjement-skalaen finner du folk som tror konsoll = Playstation (og Wii for unga'), og som driter i console wars og alt det der. De skal bare ha den nye konsollen (ps3) så de kan spille det nye GTAet (på ps3), og da blir salget deretter.

Hvis MS virkelig hosta opp 50 millioner på episodic content, burde de kanskje brukt mer tid og ressurser på å innprente hos menigmann at det blir mer GTA på x360 enn på ps3 denne generasjonen (i alle fall i første omgang ...). Men situasjonen er jo annerledes i USA, så det kan jo være de ikke gidder stresse så mye med Europa?

Lenke til kommentar

Du må huske det min kjære Comprade at det bare er oss nerder som faktisk finner slike polls, og svarer på dem.

For mannen i gata ser det ut som at GTA IV kommer bare til Sony (nesten).

Sony har reklamert heftig for GTA på deres konsoll, mens Microsoft bare har sitti på rævva å forventet at alle de millionene av casual-gamere skal grave seg gjennom internet for å finne ut at de har noe exclusive content. Noe svært få gjør.

Lenke til kommentar

Det er nok ingen tilfeldighet. Det er flere butikker som melder om større interesse for PS3 versjonen. Det er nok bare slik at de fleste PS3 eierne ikke flyr rundt og stemmer på alle pollene de kommer over :)

Jeg tipper at salget av PS3 konsollen også vil stige en del i disse tider. Og nå som HD-dvd er ute av bildet, ser det ut til at PS3 ligger an til å ta ledelsen i konsollkrigen :D

Endret av Lick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...