Gå til innhold

Gom player vs ffdshow?

Hansulu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den "er" i en overført betydning selvsagt da den i følge Wikipedia hvertfall bruker libavcodec til noe dekoding.

Den største endringen når det kommer til kvalitet tror jeg du kan få om du bruker en avspiller som kan bruke en dekoder som nVidias PureVideo eller ATIs Avivo alt etter hvilket skjermkort du har.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Jeg bruker også Gom Player, noe som jeg er veldig fornøyd med. Har ikke brukt annet en Gom Player siden jeg fant det.

I motsetning til VLC PLayer så kan man faktisk se på film uten at skjermsparer kommer på og det er mye bedre playlist og det er veldig lett å konfigurere til dine egne behov.

Skal man sammenligne GOM og WMC så synes jeg de er like gode begge to. Nå liker jeg best WMC til å se på Anime som har veldig mye variert filformat slik som .mkv og videre.

Men til å se på vanlige .avi filer og den duren holder jeg meg til Gom Player.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg bruker også Gom Player, noe som jeg er veldig fornøyd med. Har ikke brukt annet en Gom Player siden jeg fant det.

I motsetning til VLC PLayer så kan man faktisk se på film uten at skjermsparer kommer på og det er mye bedre playlist og det er veldig lett å konfigurere til dine egne behov.

Skal man sammenligne GOM og WMC så synes jeg de er like gode begge to. Nå liker jeg best WMC til å se på Anime som har veldig mye variert filformat slik som .mkv og videre.

Men til å se på vanlige .avi filer og den duren holder jeg meg til Gom Player.

Heisann, har brukt VLC i laaaang tid, la inn GOM-player for å e om den hadde noe "extra".

Virker meget bra så langt, liker veldig gpodt funksjonen at den spiller videre filer med lignende navn i samme mappe, cd1 cd2 osv.

MEN fant ikke muligheten til å spilleav IMG/ISO filer som man kan gjøre med VLC.

Finnes denne muligheten i GOM , enten orginalt eller via plugins e.l ?????

Dette er for meg en helt essensiell funksjon jeg bare må ha i min videoavspiller...

Lenke til kommentar
Hvor mange bryr seg om spilleren har "brutt en lov"? Det har ingenting med saken å gjøre at det er en utrolig god video avspiller.

Sannsynligvis nesten alle som bryr seg om fri programvare vil nekte å støtte et firma som bryter en GPL-lisens. At de bryter loven er en ting, men at de går mot det ideologiske fri programvare står for et noe helt annet, og noe som flere bryr seg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...