Gå til innhold

Kreatin og kost


Anbefalte innlegg

Lurer på hvilket kosthold jeg må ha når jeg nå skal begynne med kreatin og proteinpulver. Hvor mange kalorier trenger jeg pr dag hvis jeg skal gå opp i vekt (muskelmasse, ikke fettmasse)? Høyde-vekt-kalkulatoren regnet ut basalstoffskiftet mitt til å være på ca. 2200kcal pr dag, så hvor mye mer trenger jeg når jeg trener 3 ganger i uka?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg deg 300-500kcal i overskudd. Med det sagt brenner du mer enn 2200kcal på en dag, selv om du ikke regner med trening. Basalforbrenning innebærer det som kreves for å holde deg i live, altså det du brenner om du hadde ligget og sovet hele dagen. Regner du med kaloriene du brenner på å gå rundt omkring inne i huset, reise deg fra en stol osv blir det mer.

 

Hvor mye veier du?

 

Edit.

 

Also. I praksis er det umulig å KUN legge på seg muskelmasse.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Legg deg 300-500kcal i overskudd. Med det sagt brenner du mer enn 2200kcal på en dag, selv om du ikke regner med trening. Basalforbrenning innebærer det som kreves for å holde deg i live, altså det du brenner om du hadde ligget og sovet hele dagen. Regner du med kaloriene du brenner på å gå rundt omkring inne i huset, reise deg fra en stol osv blir det mer.

 

Hvor mye veier du?

 

Edit.

 

Also. I praksis er det umulig å KUN legge på seg muskelmasse.

 

Hva vil forholdet bli om en rekner ut det maksimale i prosent? Det vil si eks. 70% muskler 30% fett?

Lenke til kommentar
Legg deg 300-500kcal i overskudd. Med det sagt brenner du mer enn 2200kcal på en dag, selv om du ikke regner med trening. Basalforbrenning innebærer det som kreves for å holde deg i live, altså det du brenner om du hadde ligget og sovet hele dagen. Regner du med kaloriene du brenner på å gå rundt omkring inne i huset, reise deg fra en stol osv blir det mer.

 

Hvor mye veier du?

 

Edit.

 

Also. I praksis er det umulig å KUN legge på seg muskelmasse.

 

Hva vil forholdet bli om en rekner ut det maksimale i prosent? Det vil si eks. 70% muskler 30% fett?

 

Jeg syntes det høres litt rart ut at det ikke funker, mest pga en kamerat av meg som nesten aldri trente før, spiste bare fastfood å var lubben starta og trene å spise sunt. Nå har han lagt på seg mye muskler, og har lav fett prosent.

Lenke til kommentar
Det tviler jeg ikke på, men da har dere startet med en deff, og deretter trent styrke (trene hardt, spise mye, sove mye osv.)?

 

Ja, tenkte det er mer en ting som funker i starten men ikke etterhvert når man har trent lenge.

 

Bare det halvåret her. Har selv lagt på meg mye, muskler men også fett. Jeg passer på og spise ganske mye.

Lenke til kommentar

Hva en det ser ut som, har ikke kompisen din _kun_ lagt på seg muskelmasse uten å legge på seg et gram fett. Det går ikke an. Han har vel kjørt en veldig clean bulk eller noe da. Det går nemlig fint an å øke i styrke/muskelmasse uten å bli feit. Jeg sa det bare fordi jeg leser så jævla mange tråder hvor folk spør "hva skal jeg spise for å legge på meg 3tonn muskler, men ikke engang 0.5g fett i løpet av tre uker?".

 

Hvis han har vokst som faen på kort tid er han vel en av de heldige mesomorph'ene som er ute å går.

Lenke til kommentar
Legg deg 300-500kcal i overskudd. Med det sagt brenner du mer enn 2200kcal på en dag, selv om du ikke regner med trening. Basalforbrenning innebærer det som kreves for å holde deg i live, altså det du brenner om du hadde ligget og sovet hele dagen. Regner du med kaloriene du brenner på å gå rundt omkring inne i huset, reise deg fra en stol osv blir det mer.

 

Hvor mye veier du?

 

Edit.

 

Also. I praksis er det umulig å KUN legge på seg muskelmasse.

 

Jeg veier 62kg og er 1.75 høy. Er det umulig å kun legge på seg muskelmasse? Hmmm, men det er da vel mulig å optimalisere det slik at veksten i musklene blir stor i forhold til fettøkningen. Evt først bygge opp muskler&fett, og deretter deffe? Det gir i så fall nettoøkning i kun muskelmasse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...