psyk Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hallo kan noen hjelpe meg, jeg har lagt inn et fotoprogram og dermed ble halvparten av alle menyer i offive og lignende på tysk.kan noen hjelpe meg.roy Lenke til kommentar
striky Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Tror nok den eneste løsningen er å slette fotoprogrammet (og legge inn et annet). Eventuelt lære deg tysk. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Eventuelt lære deg tysk. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 warum warum sind de bananen krum? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Office XP? Da heter det Hjelp -> Finn og reparer, evt. Find and repair (eller Find und Reparier ) Lenke til kommentar
t_man Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 warum warum sind de bananen krum? Hehe... lærte faktisk en sang som begynt slik.. <pirke> Banenen skrives med stor B </pirke> Lenke til kommentar
indahla Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 warum warum sind de bananen krum? Hehe... lærte faktisk en sang som begynt slik.. <pirke> Banenen skrives med stor B </pirke> jeg kan ikke tysk... men takk for at du lærer meg. Er veldig usikker på "de" også... Lenke til kommentar
t_man Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Hehe...leste dessverre ikke posten helt ordentlig :-( Skal prøve å gjøre det bedre nå! cerveza skrev: warum warum sind de bananen krum? t_man retter; "Warum" (først ord i setning --> skrives med stor forbokstav) "warum" (intet substantiv --> liten forbokstav. Hvis du ikke helt vet hva et substantiv er, kan jeg fortelle dem at det er et ord du kan sette (på norsk) en, ei eller et foran)) "sind" (flertall) "die" (står som dirkte objekt akkusativ, flertall (bananer er også flertall på tysk!) --> die)) "Banenen" (fordi det er et svakt adjektiv, flertall akkustativ --> -en) "krum" skrives krumm (med to m-er) ? (jepp, det er et spørsmål) Setningen blir da altså; Warum warum sind die Bananen krum? Kjære cerveza; av seks (tall mellom en og ti skrives på norsk med bokstaver) ord, klarte du bare å skrive fire riktige.. Konklusjon: man kan vel ikke akkurat kalle deg (eller ripset) en "kløpper" i tysk ! Håper ikke dette var altfor vanskelig å skjønne...prøvde å skrive det ganske så detaljert :-) Lenke til kommentar
indahla Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Kjære cerveza; av seks (tall mellom en og ti skrives på norsk med bokstaver) ord, klarte du bare å skrive fire riktige.. Konklusjon: man kan vel ikke akkurat kalle deg (eller ripset) en "kløpper" i tysk ! Håper ikke dette var altfor vanskelig å skjønne...prøvde å skrive det ganske så detaljert :-) LOL!!! Jammen bra noen i dette landet har fulgt med i tysktimene, eller kanskje du har bodd noen år i et tysktalende land...? Ikke vet jeg. Men, siden jeg ikke har hatt tysk siden videregående (begynner å bli sinnsykt mange år siden nå) er jeg ganske fornøyd med 4 av 6. Så det så! Lenke til kommentar
Corn Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Hvis du ikke helt vet hva et substantiv er, kan jeg fortelle dem at det er et ord du kan sette (på norsk) en, ei eller et foran)) [overpirkete] Hvis jeg husker riktig, noe det ikke er sikkert at jeg gjør, så er vel substantiv delt inn i fellesnavn og egennavn. Ergo du kan ikke sette inn "en/ei/et Thomas." Bytter du derimot ut substantiv med fellesnavn, så tror jeg det vil bli riktig [/overpirkete] Lenke til kommentar
COMPstomp Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 er det stort og være god i tysk ? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Hallo kan noen hjelpe meg, jeg har lagt inn et fotoprogram og dermed ble halvparten av alle menyer i offive og lignende på tysk.kan noen hjelpe meg.roy Hm, var ikke mye hjelp her å få nå nei Men det er mangen måter du kan gjøre det på, slett begge programmene. Reparer office xp, se om du kan få fotoprogrammet på engelsk. :wink: Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Jahhhh Helga... du kan jo forsøke med office proofingtools og se om du får office på rett kjøl igjen Lenke til kommentar
indahla Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Jahhhh Helga... Helga und Helmut, the great german couple... Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 er det stort og være god i tysk ? Vel det hetere da her: "Er det stort å være flink i tysk?" Husk stor bokstav i begynnelsen av en setning. Og det er vel unødvendig å nevne at alle som har gått på barneskolen har lært forskjellen på bruken av "å" og "og". Dette var et av de lettere eksemplene, så jeg skulle sett deg skrive riktig i en av de avanserte å/og-setningene... :-) Jeg bruker også "flink" istedenfor "god" med samme grunnlag som i Englands forskjell på "good" og "well"... Men det er vel unødvendig å nevne. t_man: Skal vi starte en klubb sammen? :-D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå