MendE Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Har problemer med å installere vista 64bit HP. Mot slutten av installasjonen kommer det blåskjærm og jeg får beskjed om at windows har funnet en feil. Dette har skjedd veldig mange ganger nå. Og jeg lurer på om noen kan hjelpe. Håper på svar. EDIT: Tror feilen skulle ligge i minne, vis jeg forsto det riktig. Endret 20. februar 2008 av MendE Lenke til kommentar
miCro Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Har du en sata dvd-brenner? Jeg har vært borte i et tilsvarende problem under en Vista installasjon, og i det tilfellet viste det seg å være brenneren som klusset det til. Det er et ganske utbredt problem når man prøver å legge inn Vista via en sata brenner. Jeg løste det ved å la installasjonen gå sin gang og la den laste over det den trenger av filer fra installasjons-dvden, og når den starter på nytt mot slutten av installasjons prosessen skrur du av pcen før den starter opp igjen. Koble så fra dvd-brenneren og la installasjone avslutte. Dette er som sagt kun en mulig løsning om du har en sata brenner. Har du 4GB RAM? Det kan også være der problemet ligger. Prøv å ta ut den ene minnebrikken og se om det hjelper. Endret 20. februar 2008 av miCro Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Du må installere Vista'n med max 2GB minne . Legge inn Hotfix etter installasjonen , installere 3-4GB minne etter dette. Lenke til kommentar
MendE Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Takk for svar, skal prøve disse tingene senere i dag. Håper dette funker. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Her er hotfixen http://support.microsoft.com/kb/929777 Husk også å slå på "memory remapping" i BIOS. Artikkel om ram > 3GB i vista http://support.microsoft.com/kb/929605 Lenke til kommentar
MendE Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Takk Prøvde disse tingene og det funket. Jeg gjorde begge tingene samtidig så jeg vet ikke hva som var grunnen til at vista ikke kunne installeres. Jeg er evig takknemelig får at dere årket å hjelpe meg. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Sannsynligvis var problemet at du prøvde å legge inn Vista med 4GB RAM. Det forekommer adskillig oftere enn problemet med s-ata brennere. Uansett er det bra det løste seg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå